AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.591

Avmontering av dragkrok

Dr
95
Dropkick
320i -83
325 IK -88
En ett par enkla frågor: Måste man ombesikta bilen om man avmonterar dragkroken på bilen, precis som det är när man monterar på den?

Jag ställer frågan pga att jag hittat en 325:a E30, som har en dragkrok. Bilen har stora M-Paketet, och så kommer följdfrågan: Blir det något mindre vackert märke på bakkjolen när dragkroken är borta?

Mvh Fredde

Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jag vet inte vad lagen säger vid avmontering av dragkrok men jag har själv tagit bort ett drag utan att sbp påpekade det vid kontrollbesiktningarna...

who dares wins...
Si
765
Simon01
120dM -08
Du måste reg-besiktiga om bilen eftersom du har ändrat bilens totala längd. Kostar runt 400 spänn har jag för mig.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Man måste göra en "begränsad regestreringsbesiktning" på bilen för annars stämmer inte regestreringsbeviset med bilens uppgifter. Det är inte alltid besiktningen tänker på att den är demonterad, men oftast gör dom det. Det kostar 340:- om man demonterar den. Så är det...

/Peter
Jag återupplivar denna gamla tråd.
Har demonterat dragkroken på min BMW, men har inte reg. besiktat den ännu. Jag skall besikta bilen om några veckor och undrar om man kan göra reg. besiktningen samtidigt, eller om de måste göras separat?

Om det går att göra samtidigt, kan jag ändra min redan bokade vanliga besiktning till en reg. besiktning?

Tacksam för svar!

Mvh Carl.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
En begränsad registreringsbesiktning ska tidsbokas separat. Anser besiktningsteknikern som utför kontrollbesiktningen att han har tid hjälper han dig säkert med en registreringsbesiktning samtidigt. I annat fall får du ett föreläggande om begränsad registreringsbesiktning vilken då måste utföras inom en månad.

Har du en tid bokad för kontrollbesiktning kan denna ändras till en registreringsbesiktning istället, dock får du inte in båda förrättningarna på samma tid.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Kan tillägga att priset för en begränsad registreringsbesiktning på personbil är 380:-.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ok, men då gör jag som så att jag låter den bokade besiktningen vara kvar. Ser de på besiktningen att kroken är borta så bokar jag en reg. besiktning på en gång, annars behöver jag inte ha så bråttom... Ingen vet ju hur länge sedan det var jag tog bort kroken.

Mvh Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.