AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.090

Dra kablar till slutsteg E34

Ma
19
Markus888
530dA -99
Har ett gammalt 2x200W slutsteg samt en 10"bas. Kan jag använda den svarta pluskabeln under baksätet som är dragen orginal från batteriet. Ser ut att vara en 8mm2. Eller måste jag dra en ny kabel?? Kan man dra lågnivåkabel till bakhögtalaren från slutsteget eller ska jag dra till spelaren?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Minst 21 mm2 bör du ha i kabelväg. Lågnivåingångar kopplas till huvudenheten och högnivåingångar kan du koppla till högtalarkablar (framhögtalarna).
Mera tips:
Försök kolla vad strömförbrukningen är som max för ditt slutsteg, alternativt kolla värdet på ev. säkringar på steget. Troligen är siffrorna för uteffekt tilltagna med en del "glädjemarginal", säg att du har en maxförbrukning på 30A, allt inräknat, då klarar en 6mm2 med lätthet belastningen och har helt försumbart spänningsfall. Glöm inte att minuskabeln från steget måste vara lika grov och att kontakteringen (pressade kabelskor osv) är viktig. Drag gärna båda kablarna fram till batteriet.
En kabel som är felaktigt terminerad med klena kontakter osv kan helt eliminera den grova kabelns egenskaper.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.