|
|
|
|---|---|
|
Ersättaren till stulna PDP 840, blev en Touring så lik som möjligt. Men långt i från!! Vid körning slocknar plötsligt D:et i ED-läget och nedväxling sker. Det går att hålla kvar överväxeln genom att trycka växelspaken åt dig, då lyser både E+D, men det ger kramp i armen så smånigom. Givetvis första tanken, oljebyte och filter. Men det kanske inte hjälper. Är det en lägesindikator på spaken som krånglar? Eller är det lådan som spökar så D:et slocknar och lådan växlar ner. Hade inga som helst bekymmer med den förra a-lådan. /Gunnar | |
| tror mer på lägesvakten,som talar om var den ska vara... | |
| Det är förmodligen en justeringssak mellan vxllåda och vxlspak. Om det nu är en vajer eller ett länkage som behöver finjusteras, jag tror inte det är något allvarligare än så. | |
|
Att det är så enkelt hoppas ju även jag. Frågan är vad som gör vad, står växelväljaren inte i rätt läge, eller hamnar i felläge, växlar då lådan ner eller är det tvärtom? Obs, detta inträffar bara i lådans överväxelläge. /Gunnar |
|
| Skulle tippa att växelväljaren inte står i rätt läge, tvärtom förstår jag nog inte hur du menar riktigt. | |
|
Kolla denna länk, för e32, men exakt samma procedur för e34. Länk |
|
|
Heders! Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.