|
|
|
|---|---|
| 540, med man eller aut . . . . väl stött & blött. Tänkte egentligen inte köpa annat än manuell men utbudet är begränsat. Läste att aut ger 3900varv vid 200km/h, fantastiskt lågt. Gäller det E39:an? En automat borde väl då i alla fall vara snålare på landsvägen än den manuella? I andra fall är den väl törstigare? | |
| Känns som om bränsleförbrukning inte är det viktigaste om man tittar på en 540...enl modell guiden skiljer det 0.05l/mil till den manuellas fördel. | |
| Den manuella 540:n har till skillnad mot den manuella 530:n, om vi pratar e34 v8, överväxel på högsta växeln så den manuella 540:n varvar ungefär lika mycket som automaten, inte som på 530 där jag tror det skiljer närmare 1000 varv på högsta växeln i 110... | |
| Även om det inte avskräcker mig från 540 så vill jag ju gärna veta om det skiljer mycket i förbrukning.....tänkte skaffa mig en E39. Har idag en manuell E34 530 & den varvar ju som en rallybil i 120 kmh. 6:e växeln på den manuella är kanske motsvarigheten till den lågvarviga automaten......sen borde det vara bättre drag i den manuella..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.