AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.068

val av lack. svar innan måndag den 7maj. Kameliont eller svart

hej det är så att jag får spons av en lackfirma. Jag har en bmw e39 00 som jag har gjort lite modifieringar på.

det jag undrar är om jag ska välja en kameliont lack eller bmws orginal cosmossvart fast mer dubblad metallic?

snälla hjälp mig.

MVH Tony
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hej välkommen till forumet :)

Personligen är jag in mycket för kameliont lack, tycker det har blivit allt för vanligt. Om jag fick lacka om min bil så skulle jag en solid svart med fler lager klarlack så den riktigt blänker i solen. Sen är det aldrig fel med metallic heller. Men svart tycker jag är helt klart den snyggaste färgen!
Lycka till med ditt färgval, lägg gärna upp en bild när den är klar om du har lust!

mvh
Håller med Sjoling,

Kameleontlackerna är alldeles för vanliga idag för att väcka någon uppmärksamhet. Kör på en svart lack med flera lager klarlack så ska du se att huvudena vänds när du kommer körande.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jag gillar heller inte kameleontlacker.

Jag har lackat om min bil, cosmossvart men skulle kanske köra carbonsvart om jag skulle göra om det idag.

Men fler än 2 lager klarlack, helst 5 st. =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
go
212
goldman
535ia-97
Senatore:
Kan bara hålla med ovanstående.Jag skulle ha valt cosmosvart! Varför? Jo...för eftersom när det är en till en e39 så harmoniserar det pigmentet bättre till karossens utformning än vad kamelont gör.Vill man ha en lack som är rent utseendemässigt/styling och ögonhöjande ifrån andra människor,skulle jag användt mig av cosmosvart!
Det är min rekommendation/tycke.Har stylat upp min egen e39,den var som en orginal e39 innan den kom till min ägo så om du vill,kika in på mitt galleri så ser du vad jag har för smak gällande styling.
Lycka till!

Bmw=Bil_Med_Vett
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej...

Kameleontlack är tyvärr "epa traktor" stämplad som lack i dag!
sitter på allt för många skitbilar..ser billigt ut.
"Angel eyes" (som tidigare var ett av BMW´S kännetecken..) har tyvärr också en begynnande "Epa känsla" även där!

Håller med Goldman..en solidsvart lack med extra (och den finaste) klarlack som pengar kan köpa lyfter fler ögonbryn :)
Ja...klarlack finns i olika kvaliteér! ;)

Mvh
Skalman
Är inte kameleontlack ute?? Det trodde jag iallafall, kör på svart. Det hade jag gjort.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
gu
98
guwib
525iA-94
kör på en väldigt mörk candy, typ mörklila eller liknande,kan tona färgen från botten, trösklarna nästan i svart sen toning upp till taket svagt svagt åt lila, dock väldigt mörkt..det blir ett sånt grymt djup och lyster med candy.
aldrig solid svart,hur många lager klarlack man än har blir det jobbigt vid polering.

varför inte ngt med pearl effekt.

ovanstående förslag och åsikter speglar mitt eget tycke och smak+erfarenheter.

who´s the man?
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Svart tycker jag. Snyggare och jag gissar att det bli många gånger lättare att sälja.
guwip; lutar åt samma håll men svart bas på hela bilen och lila flake 15-20 lager klarlack, i skuggan är bilen svart och med sol eller lyse skimmrar det otroligt snyggt.

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Om man är inne på svart metallic så kanske man kan välja lite större flagor än standard?

/Gunnar
/Länk
jag är så tacksam för alla svar jag fått. nu är det dags att välja färg. bra idè med toningen uptill. men svart blir den. tack grabbar.
Hade en Honda en gång i tiden som var svartmetallic, men kornen var guldfärgade istället för silver som det brukar vara. Gav en lite annorlunda lyster, riktigt snyggt. Men jag tycker nog ändå en riktigt knallsvart solid lack är ännu snyggare.

Varför så många lager klarlack som några föreslår? Jag förknippar detta med en 70 tals stylad Volvo amazon i lila flake som efter några år krackelerar så vackert. Jag tycker det blir snyggare om man efter klarlacken mattar ned ytan och sedan polerar upp glansen igen. Såg när en fd. Ferrari lackerare gjorde så på en nyrenoverad E-Type. Lystern i den lacken var helt makalös, som en röd spegel. Ägaren var helt salig redan innan poleringen, efteråt visste han knappt till sig.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej Fredrik.

Många lager klarlack ger ett bättre djup i lacken + att man slipar ned och polerar som du beskriver.

80tals krackelerade lacker beror på att man stylade förr bilarna med Plastic padding , därav krackeleringarna. :)

Mvh
Skalman.
Lite sent ute men så här ser det ut.
I skugga: Länk
I sol: Länk

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Det blir varken svart eller kameliont. bilen kommer att bli mörk grå med silver oh guld glitter som skiftar en aning blått i solen :)

mvh tony
Senatore, du får lägga ut bilder på det där, blir spännande att se.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.