|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta motor på min M3:a -93 till en 3.2l 321hk. Tänkte höra lite med er vad man ska tänka på vid bytet? Passar den rak in? Är det något man ska byta ut? | |
|
Varför ska du byta ?Är din motor slut.Skulle behålla den i orginal skick om jag vore du. Min M5a Länk |
|
| Sälj bilen och köp en 3,2a i stället ! | |
|
Om jag kommer byta motor så är tanken att kompressor mata M3:an och då tror jag att min nuvarande motor inte kommer att hålla särskilt länge. Hittade en motor som gått 6500mil för 15000kr. Vet inte om det priset är ok men den varkar rimlig. Nån som har en uppfattning om priset på en sådan motor? Att sälja min nuvarande bil är också ett alternativ, men... Den har gått 22000mil och värdet på det kan inte vara hög. Den är iof i bra skick men antal mil... Har varit sugen ett tag på en E46 M3:a men vet inte om det är värt att lägga de pengarna mot att byta motorn och kompressor mata min nuvarande m3:a. Vad tycker ni? |
|
| Den håller nog ska du se... Och om den inte gör det, byt då istället! | |
|
3.0 är faktiskt hållbarare än 3.2 :) 3.2 har aluminiumblock... Men 15k för en 3.2 som bara gått 6500 mil är ju en kanon affär, om motorn är hel och allting medföljer vill säga.. |
|
| Snillen spekulerar....... S50B32 (3.2) har gjutjärnsblock liksom den nyare S54 till M3 e46 | |
|
Ok, nu när jag kollade efter får jag rätta lite... S52b32 har alublock inte S50b32 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.