|
|
|
|---|---|
BMW-ALPINA |
HEJ jag undrar var man kan köpa en kompressor till en alpina b6 |
| Ska du ha en bolt on sats eller bara en kompressor?? | |
BMW-ALPINA |
jag tänkte helst en bolt on sats |
|
Länk i Norge kan sina saker, hör med dem. Mvh |
|
BMW-ALPINA |
okej tack för hjälpen |
|
www.enem.se www.turbocenter.se Båda två är firmor som kan sina saker...... |
|
| Skriv gärna hur det gick när du har pratat med någon firma =) | |
| det ligger en ESS kompressor passande 330 till salu på blocket för 11000, den passar säkert på din alpina. | |
|
ESS är de som är duktiga enligt min erfarenhet. Sedan tar allt bra tid som sagt. Mvh Asken |
|
| TA EN TURBO I STÄLLET!!! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Eller som "rör-Ohlsson".....2st turbosar! =) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
M635 Patrik: Har rör-Ohlsson kvar sin Alpina fortfarande, eller har han sålt den? Verkar vara ett bra bygge, både i hållbarhet och utförande. Läste om hans bil i Bilsport för länge sen, var det 5-6 år sen artikeln skrevs? Mvh |
|
| Den är kvar. | |
|
Rätt kul grej...... Jag snackade med ess angående kompressor till min B3:a men de ville inte göra jobbet eftersom de inte hade något kitt till den. Sen snackade jag med Turbocenter som är deras svenska återförsäljare och det var inga problem, de tar ett 330 kitt och mappar om det =) Kul när man får olika bud på samma grejor |
|
| 330-kittet passar ju säkert rakt av och mappa är väl inget problem men ESS kit är ju noga testade till den tilltänkta bilen och det är säkert därför dom inte vill montera de på din B3. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.