|
|
|
|---|---|
| min bmw520 sluta fungera för nån månad sen trode då att det va lamelena som jag nu bytt och bilen rular fortfarande inte när jag läger i ettan rular den nån cm samma me baken men mer är det inte drivknutarna är det inte heller kan det va sväng julet är det nåt som kan hända??? | |
| lufta kopplingen | |
| NÅN som vet om bmw 81års models svängjul passar 92årsmodel? båda är ju e34? | |
| menna om bmw 89årsmodels svängjul passar på 92ans årsomodel??? | |
|
Dicka: Om man har luft i kopplingen vill den inte koppla UR. Här är ju problemet det motsatta! Jag skulle tro att det är tryckplattan som är dålig - inspekterade du den när du bytte lameller? |
|
| tryckplatan är oxå bytt och ur trampslagret men det vad kan det då va finns bara svängjulet kvar? hitta en på blocket som har till en 89a passar det på min 92a? nån som vet? | |
| missförstog helt,så sant det kan bara bli enor.helt rätt.ibland kan det gå lite för fort... | |
|
om svänghjulet var så pass dåligt borde du märkt det när du bytte koppling....det borde typ ha ramlat isär då... låter ju väldigt egendomligt eftersom bilen verkar vilja röra på sig litegrann, åtminstone med backen i! jag skulle nog kikat över kopllingscylindern och armen för att se om den kanske kommit i fel läge på nåt vis... |
|
|
Jag tror inte heller på att svänghjulet skulle vara boven; snarare tror jag att något är felmonterat i samband med lamellbytet. Vad? Ingen aning... En 520 -89 har M20-motorn, din bil har M50. Så det passar inte! |
|
| nån som har svänjul och RYCKUTJÄMNARE+KOPPLIN att sälja till en bmw 520 år 92 eller vet nått bra pris på begangnat | |
|
svänghjulet kan jag nästan garantera dig att det inte är! det driver antingen fullt eller inget alls, det kan liksom inte slira.... jag skulle nog ha börjat med att skruva bort slavcylindern, sitter lätt åtkomligt underifrån på lådan. kollat så den verkar OK, med den ur skulle man kunna testa starta med växel i. det borde gå bra då den borde slira.... slirar den inte då så har du problemet där å slirar den fortfarande så har du en sak mindre att findera över... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.