AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.035

Lös växelspaksknopp

ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Växelspaksknoppen sitter löst på min z3 och jag vågar inte försöka rycka någon som vet hur det kan fixas.
Har även standard problemet med glappande stolar någon som provat gummibussningarna som går att handla på Blocket, alt har andra lösningar på problemet

Tacksam för hjälp

M
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Ang växelspaksknopp, beror glappet på olika saker. På min E46 där plastflänsarna (som håller fast knoppen) hade pajat (knoppen gick lätt att dra upp), lindade jag en tunn gummisnodd runt spaken och tryckte dit knoppen. Sitter bra efter drygt ett år. På min E34 däremot hade knoppen släppt från hylsan som sitter mot spaken, den snurrar runt. Där gällde lim, funkade bra det med, inget snurr sista åren.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
bara o rycka bort den.linda2-3 varv med el-tejp.sen sitter det...
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
carpenter;

dra upp knoppen. är den kass - köp ny! man får inte klistra och tejpa och ha sig i en z3 m...

bussningarna som kan köpas på blocket fungerar. jag har åtgärdat min stol med dem!
Akta ansiktet bara, nu sitter ju din knopp löst men gör ändå inte som jag när jag skulle byta. Knoppen satt utav bara he****e så efter ett tag satt jag krampaktigt med huvudet ovanför spaken och drog för allt jag var värd, ja och när den väl släppte kan ni ju räkna ut vad som hände. Jag gav mig själv en uppercut som inte var nådig.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Ok den skall alltså bara dras rakt upp inte skruvas eller så ??
Ja, det är bara att dra rakt upp. Det går inte att vrida den, då vrider du sönder fästtapparna i knoppen.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Växelknoppen satt löst på min Z4 också.

Körde tillbaka till handlaren, som ryckte loss den och några delar som satt i den lossnade. Men sedan så tryckte han i lite svart gegga och därefter satt den som en sten. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.