|
|
|
|---|---|
Mattias_johan |
Har sökt en del på forumet men hittade ingen bra tråd om detta. Söker efter fälglås till mina 19" M6 fälgar. Vill ha det båsta som finns att få tag på till vettigt pris? |
| har du kollat upp på bmw?många gånger billigare en mekonomen,på det flesta reserdelar som jag har handlat på bmw... | |
| Bmws nya med invändiga splines, 2 par och sen gravera regnr på insidan av fälgarna synligt från utsidan och ett klistermärke på sidorutan om graverad utr. Tar dom fälgarna ändå har dom mindre hjärnkapacitet än en torktumlare:) mvh asken | |
Mattias_johan |
Jag hade ett BMW original fälglås till min förra E39. Känns dock inte som något säkert alternativ pga att den är så vanligt. Men kanske finns fler modeller? Vill ha en ovanlig modell som man inte bara kan banka på en hylsa på för att lossa. |
| Interas "special fälglås" (modifierad McGuard i mitt fall) som fyller utt HELA bult-hålet i fälgen så ingen hylsa eller liknande kan gängas på...Enda sättet att få loss bulten är om tjuven har rätt "nyckel hylsa" (skall enligt uppgift finnas ett antal 100 iaf...) eller så får de snällt sätta igång och borra...Kostnaden för 4 Intera låsbultar är 1000kr | |
|
annars fungerar en dekal från" bandidos" på bakrutan alldeles utmärkt. |
|
| hehehe den var bästa jag hört på ett tag mvh dicka o. | |
| Jag hade 4 x McGArd men blev av med mina 19-tummare häromdagen. Vill de ha hjulen fixar de alltid det på något sätt ändå. Kul att få ut 50% av försäkringsbolaget. :) | |
| Jag kör med 4 Bmw orginal låsbultar samt köpte till ytterligare 4 bultar på mekonomen för 270kr för någon vecka sedan. Visst kan alltid tjuvar ta fälgarna om de verkligen vill men en bil med 2 olika låsbultar borde tas sist om det finns andra bilar runt omkring. Bäst är ju dock att ha översikt över bilen eller parkera precis intill en stolpe/vägg så att de omöjligt kan få av alla hjulen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.