|
|
|
|---|---|
|
Är det nån här som skaffat sån där försäkring mot fortkörningsböter? Typ du betalar årsbelopp och de betalar böterna åt dig... Vad har ni isåfall? Blir man lurad eller funkar det som det ska? Jakob | |
|
Hej, Jag känner till den bästa försäkringen mot fortkörningböterna. Den är faktiskt gratis. Håller man hastigheten så slipper man dessa tråkiga böter. Nackdelen är att den är svår att teckna. : ) /Håkan |
|
| Inget svar på frågan men har funderat på en försäkring själv men om man bara kör normalt mycket per år är ju risken att åka fast nästan noll i alla fall i Skåne. Blir ju billigare att betala böterna när man åker fast. Den största nackdelen med fortkörningsböterna är att de inte täcker fortkörning på 50 vägar och det är ju oftast där polisen står (förutom dom knasiga poliserna i östergötland som tror att fortkörning på fin motorväg är bland det farligaste man kan göra och borde straffas med döden!?). | |
| Antagligen skulle polisen i östergötland inte ens godta min E39 ursäkt om att både bilen och jag vibrerar sönder i 110-120 km/h för i 140 går det ju nästan perfekt :) Någon som testat? | |
|
Har åkt fast två gånger det senaste året. Båda gångerna körde jag inte fortare än någon annan trafikant på samma väg men har man otur så har man. Ena gången i skåne och andra i norrbotten, på 90 resp 70-väg. Böterna har sammanlagt kostat 4000 och en försäkring går väl på blott 4-500 spänn per år.... Jakob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.