AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.776

Låst in enda nyckeln i bilen! Hur ta sig in?

to
26
totalmassconfusion
325i Coupé -94
Helt jävla hopplöst.

Köpte mig en 325 E36a häromdagen och nu har jag lyckats med att låsa in min enda nyckel i den.

Bilen är utrustad med Cargard-larm och något som heter Autolock (?) som låste bilen av sig själv TROTS att nycklarna sitter i tändningslåset?!? Hur kan det komma sig?

Till det väsentliga då. Är det ens möjligt att på något sätt ta sig in i bilen?

Har ingen större lust att panga en ruta eller betala hutlösa pengar till låssmed eller assistansfirma.

mvh,
Martin
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Kom bara att tänka på en sak... vet inte om det funkar men...
Har du inte öppningsbara sidobakrutor? Varför inte borrra ur skruven i bakrefästet tex. och öppna den rutan och komma in på något sätt?
to
26
totalmassconfusion
325i Coupé -94
Finns det ingen som har tagit sig in i en E36:a UTAN att förstöra lister/låskolvar/fönster etc.?

:/
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hur smart skulle det vara att beskriva här hur man tar sig in i en E36 lätt och utan att förstöra något?

// M.V.H. Daniel
Gjort samma sak med min fast den hade inge larm.

Anyways, tog en mejsel och handduk och bröt upp vid dörren så det blev en glepa sen körde jag ner ståltråd och fick tag i "låspiggen". sen var det klart! :)

Btw, gjort det 3 ggr. :(

Kom ihåg handduk om du ska prova det så du inte förstör lacken!!
Det lättaste sättet att komma in i en bil e att böja ut dörren lite i översta hörnet, finns marginaler om två personer står och drar ut den lite.. så kommer man ner med en vajer lr dylikt och komma åt lås knappen..

Lycka till!
vo
42
vonBargen
320 E36 -91
318iS E30 -90
Var inte så snål mot dig själv, ring en låssmed
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Ja eller varför inte knacka ut en ruta, det är busenkelt att byta en ruta i en dörr... och ofta väldigt billigt om man köper en på skroten!
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
låter som att du bör köpa en ny nyckel ndå...borde de inte bara gå att beställa en på bmw...man klarar sig inte med bara 1 nyckel ändå går vål inte borra i bilrutor....
to
26
totalmassconfusion
325i Coupé -94
En till nyckel ska fixas imorn. Lyckades även bryta mig in i bilen utan att skada den så det är skönt. En galge och lite ståltråd plus cirka 10 minuter är vad som krävs för att öppna en E36a :)
Underbart med alla dessa trådar med tips om hur man gör enkla inbrott i BMW...

[Ironi]
Vantage
Håller med dej Draven-....
Enkelt att få tips om man har skumma avsikter ;-))

Vantage
Fast å andra sidan, vill någon bryta sig in i en bil finns det betydligt snabbare sätt. Har svårt att tro att någon inbrottstjuv står och gräver med en galje vid dörren i 10 minuter istället för att slå in en ruta på 2 sekunder... Risken att bli upptäckt är ju betydligt större då. Så att någon sitter och läser detta "tips" och sedan går ut och gör inbrott med hjälp av det känns lite långsökt.
De
90
Denver
E36 325i
Fast å andra sidan är det tydligen en mindre misstänkt metod att använda tråd och fiska efter lås.
Låste in mina nycklar på en campingparkering och fick fiska i en hel kvart innan jag lyckades och då utan att någon i området brydde sig om vad jag sysslade med.

stjäla bil gör man bäst dagtid bland folk tydligen.

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Lättast och billigast måste väl ändå vara att gå till BMW ÅF och beställa en ny nyckel? En ny nyckel kostar runt 300 kr. Ta med reg.bevis och legitimation.

Enda nackdelen är att det tar ett par dagar, men kan du vara utan bilen några dagar så är det den bästa lösningen.

///Niklas
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
+ att man vill nog inte lämna sin bil med nyckeln i tendningslåset under 24 timmar på nån parkering, inte jag iaf. då lär den ju garanterat vara borta nästa dag.

har själv behövt göra inbrott i några av mina bilar pga. inlåsta nycklar, o som tidigare person skrev, mitt på dan bland folk är nog fan bäst för att sno en bil, INGEN bryrsig.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
EL
34
EL
325i Cabrio -90
Har också brutit mig in i diverse bilar efter inlåsta nycklar men det brukar aldrig vara någon som bryr sig. Min gamla Volvo var nästan lättare att öppna utan nyckel än med :-) Det skiljde inte många sekunder i tid i varje fall.
ri
72
rillejo
320i -92
Enligt min intr. bok ska E36 ha en spärr som gör att man inte kan dra upp låspiggen när bilen är låst. Detta för att tvinga tjuvar att ta en ruta och sedan klättra in genom rutan för att sno bilen. Men då måste bilen vara låst i andra läget dvs. man vrider nyckeln en bit längre än vanligt. Varför inte alltid spärra låspiggarna?????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.