|
|
|
|---|---|
|
Team Polizei gick tidigt ut med att dom avbryter Gumball 3000 pga dödsfall. En Porsche Carrera GT krockade med en Vw Golf, en av personerna i bilen dog på vägen till sjukhuset och hans hustru ligger på intensiven. Olyckan hände i Makidonien. Det tog mkt lång tid innan Gumball 3000 officielt avbröt rallyt, vilket dom har fått mkt kritik för. Tankar kring detta och Gumball 3000? | |
| Satt personen som dog i golfen eller i carreran? | |
jimmy/bmw |
Han som dog satt i golfen Och dom i porsche avvek från platsen efter olyckan |
|
Nog för att jag personligen gillar själva evenemanget med alla bilar, glamour och fest som sådant. Men fest, snabba bilar i händerna för det mesta på rena amatörer med tjock plånbok och bakrus hör definitivt inte hemma på offentliga vägar. Aaaah gillar det ju.... Men det är inte bra..... Jävla Jantelag..... Måste...bekämpa.....den...med....mer....öl..... ;) |
|
|
Länk ///Johan |
|
| Länk | |
|
Ja, vad ska man säga... Sponsorerna är säkert glada! Om det hade varit "profs" som kört så hade jag sett det hela lite annorlundare men nu var det ju några "vanliga" rika galningar som färdades i Porschen... inte konstigt att de krockade! Detta var inte första krocken i Gumballs historia men väll första olyckan där någon dött. _____Vraum!_____ |
|
|
Håller med Snatto. Dock är ju inte bilen nån carerra GT. |
|
| Förutom den rejäla mängd indirekt dödande avgaserna som far ut:) och krocken som sådan så är det 2 tragedier. Dels går tankarna till den omkomnes närstående, dels det tragiska att föraren och kartläsaren i ekipaget smet från platsen, inte försökte ordna vård el ambulans för de drabbade. Fortkörning, gärna det tycker jag själv är skoj ibland men då på bana el avlyst väg! Mvh asken | |
|
Det var ju ganska väntat att något som detta skulle inträffa. Läste tidigt om att de va en Carrera Gt som va inblandad, men det verkar vara en gt3 elr gt3rs som är inblandad. Läste också något om att dom har förberett för något som detta i alla år, men agerade väldigt dåligt.. dom försökte hålla från alla förarna så länge som möjligt.... de va inte förens 24h senare som dom gick ut med olyckan till deltagarna... Har svårt att tänka mig att dom körde lagligt, har sett lite klipp runt denna bilen o i dom står han på rätt bra.. Sponsorerna kan ju inte vara direkt överaskade att något skulle hända... alla sponsor sidor har ju nu tagit bort alla info som handlar om Gumball 3000. |
|
| Porsche 911 turbo enligt Rolex länk Länk för övrigt så var det bara en fråga om när och inte om en dödsolycka skulle inträffa med alla rika slynglar med (för dom) alltför snabba bilar som leker odödliga racerförare. | |
| ja synd om paret i golfen är det i alla fall, och onämnbart fegt av porsche gänget att smita från platsen | |
|
Mycket lågt att smita från en olycksplats om det är sanning. Stämmer det hoppas jag på ett kännbart straff. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.