|
|
|
|---|---|
|
Min 316 kokade, upptäckte det efter att ha kört en kort bit. Stannade, hällde i 5 liter vatten och tog mig hem. Har hört ett gnisslande ljud ibland och med tanke på att bilen kokat och läkt vatten så bytte jag vattenpump och termostat i förebyggande syfte och i tron att vattenpumpen var felet. Har läst att det inte är så bra om den pajjar ;-) = dyr reparation. Men nu när jag kör så hör jag ändå gnisselljud ibland och tempmätaren stär på hälften, mitt mellan blått och rött, och det inte efter någon lång körning. Vid tomgång tex vid rödljus kan den krypa över halvstrecket någon millimeter så att säga. Min första fråga är vad som kan räknas som normaltemp. Är det när den står mitt mellan blått och rött? I så fall kanske jag inte behöver oroa mig ;-) eller ??? Såg inget läckage från gammla eller nya vattenpump eller slangar. Däremot om jag klämer på övre kylarslang så droppar det någonstans från kylaren. Kan det vara kylaren som läker, eller kommer det bara från nått skvaller? Kan man enkelt testa kylaren eller är det någon som har nånn erfarenhet av kylar pasta som man häller i så att den blir tät? Välkomnar tips och svar på mina funderingar. Tack på förhand ni som svarar! /myfender, glad bmw ägare men inte någon stor bilmekaniker...men lite ;-) | |
| Vid normaltemp/arbetstemp ska nålen stå rakt upp, alltså klockan 12 kan man säga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.