AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
37.976

SAAB är ett bättre val

Sida 6 av 15
betriebsanleitung
Bmw var kanske status på 80 talet och början på 90 men inte nu.
er
256
eraabos
M3 E30-88
Att ni orkar bry er!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vem bryr sig om status?

BMW är roligare att köra och har bättre materialval och sammansättningskvalitet samt är snyggare om man skall generalisera, därför kör jag BMW.

ma
75
manne
318is -90
johann! ett mycket bra inlägg tycker jag.
dom som vill köra bmw kör bmw och dom som vill köra saab kör saab. så enkelt var det:)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Glömde bort att säga att jag inte ser ngn konflikt i att köra både BMW och Saab (eller ngn annan bil för den delen) även om jag för tillfället inte gör det.

Skulle ev. kunna tänka mig en 9-5 Aero av ekonomiska skäl eller tvingande tjänstebilspolicy, etc.

Hejsan.
en Saab 95-Aero är ett jätte bra val.
Har själv haft en sån.
Den är underbar att Köra.
Funderar på att köpa den nya Saaben som kommer nu.
Stå på er alla som har Saab:)

323E21terror
Visst valet är ju fritt och man behöver inte kasta sten på andra individer som väljer att köra Skoda osv, men är det inte lite underligt att dessa oliktänkande som stödjer och kör andra märken måste hålla till härinne och på något vis försöka hävda sig?
Finns det inga andra forum för andra märken som tex svenska mfl så de slipper vilseledas och hamna här?

Det verkar som om många endå anser att gräset är grönare på andra sidan :-)

farten är min drog
Ha ha ha:) Vi vill vara här och Jävlas:)

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...you drive your SAAB...I drive my BMW....who cares ?

V-max
Det är sant:)

ro
73
roland
bmw 635 80
JAG ÄR DAGLIGEN PÅ SAAB.JOBBAR MED DIV SAKER SOM SKA FIXAS VENT RÖR MM.
SAAB ÄR NOG EN GANSKA BRA BIL I GRUNDEN MEN DEN ÄR PLASTIG.DEN ENDA SAAB JAG SKULLE KUNNA TÄNKA MIG ÄR COMBIN.I FÖRSIG VET JAG INTE HUR DOM NYARE BMW ÄR.
BORDE NOG SKAFFA MEJ EN SAAB DET SKULLE BLI SÅ MYCKET BILIGT FÖR MEJ EFTER SOM MAN KÄNNER SÅ MÅNGA MEKANIKER
Jo det är Nog sant Roland.
Jag tycker att alla bil modeller har en bil som är riktigt fin....
Saab har ju 9-5 9-3 9000.. tycker jag....
Bmw har ju en hel del dom också...

he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Hmmm...
det finns många olika anledningar att man föredrar ett visst märke. Personligen närmast hatar jag framhjulsdrift så för mig är urvalet tämligen begränsat när det gäller nyare bilar. Som jag ser det antingen BMW eller Mercedes.

Argumentet att ett märke är snyggare än nån annan är en av de dummaste förklaringar jag kan höra - tycke och smak är i högsta grad subjektivt! Eller som baken.

Att jag sedan ofta måste försvara mitt val av bil inför andra, förstår jag inte. Kanske beror det på en smula avundsjuka... Kan bara gratulera de som funnit sitt favoritmärke liksom jag själv.

-- Stjärnan sitter under huven --
Ki
8
King
325i -01
SAAB är en Trollhätte traktor det säger väl allt, SAAB suger ! ! !

//King
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
SAAB suger som bara den ! Den drar ju med FRAMHJULEN !

Bakhjulsdrift regerar !
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Med reservation för att något tidigare inlägg tagit upp samma sak(orkade inte läsa alla inlägg) så: Man ska aldrig blanda ihop styrning o drivning på samma axel om man vill ha maximal känsla i vagnen=se bara på F1...Bakhjulsdrift ÄR det optimala körkänslokonceptet.

Sen skulle jag vilja se en F1:a med framhjulsdrift :))

Mao SAABAR kan fortsätta krafsa med framändan medan en riktig ;) bil spänstar sig fram med bakhjulen :) med full kontroll(jag snackar inte vinter nu ;))).

Min lilla reflektion angående spörsmålet....

Mvh Janne.
Da
85
Daddan
518i -85
Det finns för mycket inlägg för att orka kommentera, men här kommer min åsikt.

Köp precis den bil du trivs med. Oavsett om det är en BMW, SAAB eller japs. Ska man åka två mil till jobbet varje dag och aldrig något annat kan man lika gärna åka i min gamla beemer. Ska man tugga landsväg ska man ha en bekväm stabil sak, O.s.v.

Ska man raca köper man en banracingbil och kör på bana. Det är billigt och man får trimma precis som man vill. Polaren sålde Porschen och började köra på bana. Sen köpte han en Ford Ka och transporterade arslet till jobbet...

En fundering: Är bubblorna också spänstiga? Motorn och drivning bak och styrning fram... ;o)

MVH David
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Ja, Bubblorna är i alla fall klart överlägsna på folkracebanorna runt om i landet... Startsnabbast!

;-)

-- Stjärnan sitter under huven --
Paap Reeder
Hej!
Råkade idag ut för "förmånen" att i tjänsten köra en turboversion av nya saaben 93. Tänkte passa på och trycka på litet. Nu förstår jag varför det är så lätt att med min gamla M535:a vid rödljus eller andra stopp i trafiken "ställa" framhjulsdrivna åk från västkusten!!
Man vet fan inte vart dom tar vägen om man trycker på. Nu var det litet regnvått ute så det var kanske extra besvärligt. En tant med handväska hoppade in i busskuren ... strax efter rödljuset. Undrar vad hon sade?
När går framhjulsdrivna bilar egentligen säkert? Finns det någon som street racar med framhjulsdrivna åk?
Jag tror dessa fordon är rent av trafikfarliga.
MVH /// Paap Reeder
Paap Reeder>> Runt 50st anmälda bilar i framhjulsdrift med överladd till Tullinge i helgen så det går nog att rejsa med sådana med skulle jag tro.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.