AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
37.986

SAAB är ett bättre val

Sida 5 av 15
netsix
Då har du nog bara råd med en cykel när det är dags att sälja ;)

/netsix

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det får väl bli en SAAB då för att återkoppla till
inläggets ursprung:))

MVH
Hasso
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
rekondfirmorna löser väl röklukt utan några större problemas? kör de inte nån slags gasning av kupén?
netsix
Enligt min erfarenhet kommer alltid lukten tillbaka förr eller senare.

/netsix

Länk

Richie L
Netsix

Ja jag har bytt bil.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!

BMWCS #04797
netsix
VAD MENAR DU HASSO, SKALL DU KÖPA SAAB.

För bövelen människa ta skärp dig, sök hjälp hos ett proffs, haha :)))

/netsix

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Netsix:Menat till han med cykeln så klart:)))
En saab aldrig mera.Däremot ska jag provköra en musse-95 6vx. som en bekant på andra sidan järnvägen köpt upptäckte jag i förra veckan när han fick åka BMW till föräldramötet hittade stackarn på gatan med ryggskott.
Bra att veta vad man valde bort.

MVH
Hasso
netsix
Jag får en musse automatare cab -95 till dig i slutet på veckan eller början på nästa :)

/netsix

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Netsix: Nasare där!! Nu ska jag gå ut och skruva ihop en ny cykel i allafall 18vx till min dotter.
Passa dej du jag kan knacka på dörrn vicken dag som helst::))Plus lite fönsterputsning av bimmern.
vaxning av dörrgångar och sådan dära bilhandlarknep som du så väl känner till :))Tror faktiskt att du har ett kul toppenjobb.

MVH
Hasso
netsix
Ja, jag trivs bra med det här jobbet. Kul att få jobba med något man är intresserad av.
Skall köpa 1:a cykeln till min dotter i veckan.
Behåll bimmern och köp en Mustang oxå, man lever ju bara en gång (tror jag).

/netsix

Länk

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Såna här inlägg är till för att provocera, va... ? ;)
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
smaken är som baken...fjollsnack..."min bil är bättre än din..etc etc etc.."moooget!

CF
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
smaken är som baken...fjollsnack..."min bil är bättre än din..etc etc etc.."moooget!

CF
För att knyta an till första inlägget så har tyvärr BMW fått ta över alla dessa idioter som åker runt i stan med nedvevade rutor och 130dB i stereon spelandes svettig fisdisco. Åk Kadett för faan!!
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
....holder med deg "enZzo" i at det er mange "snørungar" som kjører BMW i dag. I tillegg kjører "Ali pizza-baker" BMW......og dette er et stort image problem for BMW...og MB. Vi andre kan imidlertid ikke overlate dette på alle andre områder overlegne og fantastiske bilmerket til folk som ikke forstår bak eller frem på image og stil.

Dersom SAAB var i samme kategori vedr. image som BMW og MB er jeg sikker på at mange "snørungar" ville kjørt SAAB. SAAB har imidlertid ikke samme image som BMW og MB.....og det er nok ikke tilfeldig.

Sorry.....mit dårliga svenska ;-)

V-max
Tokfrans_11
BMW vs. SAAB... SAAB vs. BMW...

Kör både BMW och SAAB nästan varje dag. Måste säga att jag trivs många gånger bättre i min SAAB 9-5 Vector 2002 än vad jag gör i min BMW. Ja, det skiljer nästan nio år mellan tillverkningsdatumen men jag har naturligtvis även åkt och kört nyare BMW-bilar så som E39. Detta är en annan historia. De erfarenheter jag delar med mig är de jag upplevt om och om igen. Sådana får man inte efter en timmes provtur i kompisens E39.

Därför kan jag bara berätta skillnaden mellan mina två egna bilar.

SAAB är bättre på exakt ALLT (inkl. ALLT!) utom tre saker: Motorkaraktär, drivning (växellådan + bakhjulsdriften) och svarta streck vid rödljusen.

SKAM att den manuella lådan inte är bättre i 9-5! Å andra sidan kommer ju snart tre nya lådor att välja till SAAB (M6vxl, M5vxl + A5 med rattväxlar) =) Hade varit roligt med drivning bak också men men...

Och rödljusburnouterna kommer det snart bli ändring på ändå. Chiptrim... Mums!

Så var det med det...

PS. Helt nya 9-3 kommer slakta E46 totalt på alla punkter (dock ej M3)
323E21terror
Det känns lite löjligt att vara tvungen att skriva nu och liksom försvara märket men till saken hör att alla individer har rätt till egna uppfattningar i detta land eftersom det råder yttrandefrihet.....men jag undrar varför repas och saboteras BMW bilar helatiden och varför blev(E39) den vald till bästa tjänstebilen...varför är den mångas dröm.....samt varför kör våran kung BMW och äger fleratalet???? är det av den anledningen att SAAB är bättre på nästan alla punkter utom just de tre som räknades upp???

Jag säger såhär jag är inte opartisk i denna fråga och alla har vi olika smak och rätt till
eget tycke...men är det inte lätt att bli lite för naiv och vägra inse verkligheten ibland???
med detta säger jag inte att BMW är bäst, men nog är det lite extra med en BMW jämfört med en SAAB och nog är namnet lite känsloladdat såsom en SAAB aldrig kommer att bli??

farten är min drog
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Det tillverkas inga direkt dåliga bilar idag.
De flesta bilar är bra, beroende vad man ska använda dom till.

MVH
Hasso
BMW...
Men BMW är mer status, tänk på att BMWs 5-serie har varit Sveriges mest nöjda ägare i många år nu.
Sen har tycker jag att BMW en högre kvalitet och finish, samt mycket "sensuella" raka 6:or!

Det är inte bara bilen man betalar för, tänk på det...
(S)ämst (A)v (A)lla (B)ilar!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.