|
Sida 12 av 15
|
|
|---|---|
|
Perran_: Nä du vete fan.. Men som så många har sagt hittils; låt folk köra vad dom vill så får vi alla vara glada. Jag lär väl snart upptäcka misstaget ;-) Men den som lever får se som det sägs. Men.. Om det nu är turbotrycket man saknar så kan man ju alltid konvertera ;-) |
|
|
Haha javisst, jag har haft en 535 E34 och jag saknar inte den direkt :) Jag gick över till Saab efter den och Volvo efter Saaben :) Klart du ska överladda BMW-n så den rör på sig hehe.. Men en 9k 2.3 turbo är ju jäkligt potent. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Hmm.. Just en sådan jag ska införskaffa.. E34 535i. Visst är SAABen min potent, men växellådan är ju inte av bästa kvalisort tyvärr. Men som sagt; den som lever får se hur det hela ter sig. Men även om jag inte lär köra BMW resterande tid så finns ju även risken att ytterligare en SAAB lär införskaffas. Att jag lär köpa en Volvo däremot är jag väldigt skeptisk till.. Men vi får se hur framtiden blir.. | |
|
de vete fan ,jag skulle cykla hellre Länk |
|
| Gör du så. Lovar att jag inte ska försöka hindra dig ;-) | |
|
Gm kommer säkert att lägga ner detta missfoster eller så säljs det vidare inte lönsamnt. Länk |
|
|
RacingEdition: Saab har aldrig gjort dåliga växellådor, bara starka motorer :) Nämen allvarligt, får du tag på en välvårdad 535 så rullar dom långt. M30 är en fin motor, jag hade dock lite otur med min.. WAN: Och vissa vill kanske hellre köra en överladdad fyra än en 12-cyl haschpulka.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Hasch är väl en växt o pulka borde du väl veta vad de är,12-cyl vad har de med de å göra?,ska vi TRSP hasch så tar vi helikoptern. Länk |
|
|
Ångrar att jag en gång i tiden kryssade för "Skicka mail vid nya inlägg..." på detta ämne! Man blir ju närmast spammad med mail om denna tråd. Kanske dags att lägga ned denna supergamla diskussion nu. Skapa hellre en ny om det fortfarande finns ett behov att reda ut om SAAB eller BMW är bäst! |
|
haimaul |
Igår såg jag en gammal och inte helt nytvättad E28 som bogserade en vit och som det såg ut välskött Saab 9000. Det gjorde mig glad på något vis... __ When in this charming car, this charming man... |
|
WAN: Antog att du hade hört det smeknamnet, men icke sa Nicke. Jo du sa ju att du cyklar hellre än att köra en Saab, och då sa jag att det finns säkert vissa som hellre kör Saab än en 750. Ungefär lika givande inlägg som ditt. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Alpina B12 Länk |
|
|
De är väl tur att vi får välja vilken bil vi vill köra ,snart får vi väl inte de heller om sossarna får bestäma då är de volvo o saab som gäller. Länk |
|
|
RacingEdition! Har du bytt bil än? Köper du 535an för att du vill få pengar över? Annars så borde du kunna byta jämt med en M5 3,6 med din 9k, ligger ju ungefär i samma pris samt att du omöjligen kommer vilja bytat tillbaks till saaben pga motorkaraktär. Enda som kan va ett + till saaben är bränsleförbrukning och försäkringspremie. |
|
|
Jocce! Det e ju tydligen jävligt knepigt att sälja BAABen just nu så skiftet har inte skett ännu. Motorkaraktären lär jag SÄKERLIGEN sakna från SAABen! Läste just en tråd här på forumet om folk som formligen hatar turbomotorns karaktär. Helt upp till var och en naturligtvis. Jag däremot har fastnat för den. Sen var det ju det där med att byta rakt av mot en M5.. Vilken M5 ägare tror du överhuvudtaget skulle gå med på det bytet?? Lätträknade gissar jag på. ;-) Men visst var tanken att det skulle bli slantar över i grund och botten så att det kanske kan gå att hitta på något kul med Beemern.. Det där med motorkaraktären smög fram nu igen. Och jag gissar starkt på att SAAB turbon är betydligt billigare att äga än M5:an.. Försäkringsmässigt sett då naturligtvis. För du behöver knappast försöka inbilla mig att SAABen är snål.. Därmed naturligtvis i nästa steg inte sagt att M5:an skulle vara snålare än SAABen. Men som en god vän till mig sa för ett litet tag sedan:" jag skiter i hur mycket soppa min bil drar.. Men jag ska fanimej ha skoj för pengarna." Han har ju fått tag i en turbokonverterad E30m20. Går bra kan jag intyga. Och så är ju mitt barnsliga intresse för förbränningsmotorn medfött så vi får väl se hur det blir i framtiden. Men jag ska ärligt erkänna att jag blev fett överraskad (positivt) av den 6 år äldre BMW:n just komfortmässigt. Inte för att den lär förbli sådan länge i min ägo, men i alla fall. ;-) Men vi får väl se.. Det kliar bra i fingrarna i alla fall efter den där BMW:n. Ska åtgärda en del småfel på den till att börja med så detta året lär gå till att försöka samla ihop lite olika detaljer. Man vet ju aldrig var det slutar... Have a nice day everybody!! |
|
|
Hm det finns ju dom som vill ha en bil med billigare drift. Jag hade en M5 3.8 i 3 år, och det var ju min drömbil flera år innan jag köpte den. Men sen växer man liksom i från bilen, jag blev trött på att kuska till jobbet och åka till affären i en 340hk bensintörstande best, som nog ville ha mer kul än den fick. Så jag ville ha en vanlig bruksbil, för att sen kanske köpa ngt roligt sommarprojekt som inte behöver bruksas. Jag satt ut annons att jag ville byta med en V70 eller e39 523/528. Men jag fick massvis av bytesförslag som jag inte ville ha som tex e38 BMW 750, Audi cab, Audi S4 V8, och annat som är lika obruksigt och dyrt som M5an . Så jag sålde den billigt kontant och köpte en v70 som funkar bra till jobbet och behöver inte tvättas och brys om så mkt, och det är superskönt. Men visst saknar jag M5an väldigt mkt i bland, det finns ju liksom inte ens en promilles rolighet någonstans i v70in + att den driver i fram. Tänk att få peka i 3an på landsvägen och bara känna öset från bumsen. Hm ok det jag ville komma till var att det finns säkert en hel del M5 ägare som känner att dom skulle behöva en vanlig bil för att tex prioritera andra saker i stället. |
|
| Ja du Jocce. Jag måste ju erkänna att jag faktiskt inte tänkte alls på det sättet som du beskriver. Det låter ju onekligen som en alldeles trolig förklaring. Men jag tror faktiskt att det blir 535:an i alla fall. Sen hur det blir med den får vi se. Men det är ju syrrans kille som har den, och han menade på att den inte stog i vägen därhemma precis, så han skulle hålla den åt mig. Trevlig kille.. Eller så kan det ju vara för husfriden ;-) | |
| saab? dom kan ju inte ens göra en riktig motor, syftar på det här med för dålig vevhusvenilation. Saab är ingen bil det är en sjukdom;) | |
|
BMW är ju alltid BMW. En förarens bil. Kör själv SAAB på vintern och BMW på barmark. Spelar ingen roll vad man gör. Bakhjulsdrift är lurigt på en BMW även med dubb. Jag var en av de där kaxiga som tyckte att det bara handlade om förarens kunskaper ända tills jag skrotade min 320 coupe. Efter det är det SAAB 93 på vintern även om jag älskar mina BMW. //A |
|
| 1 Liter svensk standard mjölk VS Lidels import mjölk från tyskland, någon som tycker det är svårt att välja. Tittade på nya 93 SC aero 2.8T idag 332000kr fullmatad ruggigt fin bil, vad får man för bmw för samma pris tro någon som vet....... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.