|
Sida 10 av 15
|
|
|---|---|
| Tack för att du drog upp den här diskussionen efter sju månader :) Sen om du inte drog Saab:en och den är orginal och din bil funkar som den ska så får du nog ta och öva lite mer. | |
|
din M3 ska väl ha 0-100 på 6sek med din motor på 3.0 så jag tror intte att 9-5 skulle slå dig! Rätt lika borde det vara tycker man men från 180-250 borde du vinna! MvH Bmw 4-ever |
|
|
En Saab kan aldrig nånsin vara bättre än en BMW. Det är helt skilda världar, som att jämföra Real Madrid mot Häcken i fotboll... |
|
|
Finns ingen SAAB som gör 0-100 på 6 sekunder orginal. Aeron gör det på 6,9sek om det är Schumi som kör. Inte så lätt att få bra 0-100 med felhjulsdrift. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Slynglar som kör bmw....spelar det någon roll? Jag är en slyngel som kör bmw då. 20 år. Rutten inkomst. Bor hemma.. Men har en bmw..och varvar som fan. Varför ska man annars ha en bra motor? nja.. ligga på 2000 varv alltid, det gör man inte. |
|
|
Har faktiskt haft en SAAB turbo för länge sedan och även provkört de senare modellerna, skulle jag köpa en "tråkig" transportbil vore SAAB en kandidat, men jag väljer min E38 före SAAB vilken dag som helst...jag kan faktiskt bara komma på en enda grej där SAABen slår E38:an och det är väl bagage (kombin). Skulle man däremot byta E38:an mot nåt lite roligare så vore det kanske en Jaguar, dom är ju så SNYGGA...sen kan man ju diskutera kvaliteten osv, men snygga är dom... |
|
| Tycker det e ganska kul med inlägg som "man kan inte jämföra saab o bmw" Varför inte undrar jag??? Bil som bil... | |
|
BMW känns mer genuint o designen tilltalar mig mycket mer oxo jämfört med Saab. Ha kört en hel del 9000/9-3/9-5 men ha alltid tyckt att de ligger steget efter BMW i samma prisklass. Sen är det ju självklart att alla borde ha rätt till att välja bil själv efter sina önskemål o intryck! Men det är klart att det kan vara kul att jämföra. Denna tråden känns lite banal bara... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
2mas |
LexCom visst och sen kan du även jämföra Kia med Mercedes om du vill..... |
| Baloo, dags att se över din bil kanske, en 9-5 aero går mkt bra, men inte så bra, Jag har två kompisar med -94 M3or som kört 13,8 på 402m och det är helt enkelt omöjligt för en orig 9-5aero hur man än försöker så tippar jag på att den ligger dryga sekunden efter om inte mer, och det är en bit bakom när man ligger närmare 170km/h. Jag kör 9-5 Aero nästan dagligen och kan säga att redan första gången jag testade en så blev jag besviken, kunde inte förstå hur det kunde vara 370nm i den motorn. Däremot tycker jag 9000Aero känns piggare, men inte heller där i närheten av M3. | |
hellonasty |
SAAB har ju så fruktansvärt tråkiga inredningar! Men motorerna har jag fått för mig är mkt fina... designen på de nya modellerna även de. Kanonfin bil. Men bättre än BMW? Varför? Mer bil för pengarna? Det kan det nog ligga en del i...BMW ÄR för dyra... |
| Själv tycker jag att många BMW-modeller är sönderimporterade och därmed ganska prisvärda. SAABs motorer är kanonfina faktiskt, men de nya i ss är inte bra. Dom står inte alls för vad man förknippar med en SAAB. Dålig bottenstyrka, låg effekt och motorer som inte tål trimning. SAAB-ägarna gillar att trimma. :-) | |
|
Hej! Har läst det drygt hälften av inläggen i tråden! Jag kan inte låta bli att skriva ett till :-) Är ingen snorvalp ( 39år) och två barn)och rätt nyligen så byte jag vår 95Aero 02 mot en 330i Touring 01. Hade Aeron i 1 år och här är mina reflektioner angånde orkriget mellan dessa bilar . Väldigt kortfattat :-) ´BMWn är bättre på ALLT utom två saker storleken på baksätet och kombiutrymmet! Gör inget för våran del då barnen är relativt korta 3 & 10 år och utymmet i bak på 330 räcker faktiskt till! Fattar inte att ni som inte har erfarenheterna av dessa två bilar kan ha så mycket åsikter :-) Och en sak som ni ska veta är att jag verkligen har testad dessa två på all möjliga typer av väglag, kurviga, grusiga, autobahn, motorväg etc.... Och som jag skrev ovan BMWn överglänser 95an. Sorry alla Saab älskare det är hårda fakta .... Hälsningar |
|
kilroy |
Under 6 månaders tid körde jag Saab Aero som hyrbil ca 2-3 gånger i veckan i samband med ett konsultjobb. Jag blev ganska förtjust i bilen, bra utrymmen, sköna säten, bra skjut i motorn...Men första gången jag provade den skarpt på motorvägen höll jag på att köra av vägen! Vid kraftigt gaspådrag i 110 så slingrade sig bilen fram och tillbaka på vägen som en orm...med en ovan förare vid ratten kunde det slutat med en katastrof...Uppenbarligen hade inte Saab löst det klassiska problemet med framhjulsdrivna bilar...att få ner kraften i drivhjulen på ett odramatiskt sätt. Det visar på ett tydligt sätt problemen när en biltillverkare försöker att slå sig in i prestandaklassen utan att ha tillräcklig kunskap och erfarenhet. Jag hävdar alltid att det är lätt att tillverka bilar som går som spjut upp till 100...men att tillverka prestandabilar som obehindrat passerar 200-strecket är betydligt svårare. BMW, Mercedes, Audi, Porsche klarar det...dessutom ytterligare ett antal exklusiva biltillverkare naturligtvis. Audi lider självklart av sin framhjulsdrift men kompenserar det med 4-hjulsdrift och /eller komplicerade och dyra lösningar för att elektroniskt balansera ut kraften. Detta har gjort Audibilarna tyngre än sina konkurrenter vilket man har tvingats kompensera med kraftigare motorer, vilket har gjort dem ännu tyngre... Dom första testerna av Saab Aero som gjordes av krävande tyska motorjournalister framkallade en viss munterhet hos dessa samt en och annan klapp på axeln till Saabkonstruktörerna... Efter det har Saab bättrat sig men någon prestandabil har ännu inte lämnat Saabfabrikerna enligt mitt sätt att se det... |
| Inte lätt när den driver på fel hjul men att du drar plattan i botten på e4:an och du håller på dra av vägen låter mer som ditt än bilens fel. jag körde förmodligen skitet ur en V70N idag och inte hamnade jag nånstans där jag inte ville iaf.. men det var ju jag. | |
kilroy |
"Delerium*"Var nånstans i min diskussion står det att det var på E4:an...? Problemen med de tidigare Saab Aero modellerna är väl kända och det handlar inte om bristande körskicklighet, det kan jag försäkra dig... |
|
En äkta BMW-entusiast skulle aldrig köpa en SAAB. Bilen: Länk |
|
|
"Men första gången jag provade den skarpt på motorvägen höll jag på att köra av vägen! Vid kraftigt gaspådrag i 110 så slingrade sig bilen fram och tillbaka på vägen som en orm...med en ovan förare vid ratten kunde det slutat med en katastrof." Tog för givet med tanke på hastigheten och att det står motorväg. låter konstigt bara att den slingrade sig. Och med så många ovana förare som det finns med diverse Saab aero så är jag fövånad att det inte sitter nåra hundra stycken i räckena hit och dit |
|
|
Thorssa: Håller inte med dig riktigt där. Saab har en charm som påminner om BMW. Båda har ett förflutet inom flygindustrin, man har alltid varit "the underdog" i jämförelse med Volvo respektive Mercedes. Ägarna är ofta väldigt entusiastiska och märkesfanatiska. Saab har alltid varit öppna, o i vissa fall först eller åtminstone drivande, när det gäller tekniska lösningar av olika slag - samtidigt som man hållit en benhård konservitism när det gällt vissa andra saker, precis som BMW. Jag skulle välja en Aero framför en S60R vilken dag som helst, även om Volvon kanske är en bättre bil. Saab har själ helt enkelt, eller hade - nu blir det mer o mer GM... Förvisso skulle jag heller aldrig byta en BMW mot en Saab, men skulle jag av nån anledning inte fick eller kunde välja BMW så hade Saab varit ett av alternativen. - aldrig mera M20 |
|
|
En äkta Saabentusiast skulle aldrig köpa en BMW heller, so? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.