AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.373

Glapp i högtalare.

De främre högtalarna "vid fötterna" faller bort ibland trots att diskanthögtalarna fungerar. Från stereon finns ju bara en utgång till de främre högtalarna så någonstans måste det delas och där har jag väl ett glapp men var sitter delningen? Jag hittade ett inlägg från förra året om samma problem men han hade inte fått något svar, någon som vet nu?
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Glapp i båda högtalarna? Provat vrida balansen se om problemet är lika på båda kanalerna? Mät ohmtalet i högtalarna så du inte har något fel i någon kan då bli tokigt..Annars borde du ha en glappis i delningen mellan front o diskanter, jag skall kolla i min handbok hur det är kopplat har gör mig de ligger parallellt och sedan ett enkelt delningsfilter till diskanthögtalarna.

Min bil
Länk
Tack för ditt snabba svar Z3kent. Jag har nästan "vridit" sönder balanskontrollen eftersom jag först trodde att det var något vajsing där men det är helt klart något glapp som tystar fronthögtalarna men inte berör diskanterna. Glapp i eller vid ett delningsfilter låter mycket troligt men var fanken sitter det? Hittar du något bra tips skulle jag vara mycket tacksam.
to
112
tomb
BMW 318d F31
Jag har typ samma problem i min, någon som hittade orsaken till detta? =)

Tack.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.