|
|
|
|---|---|
|
Mors! Får mitt fjäderbensstag i morgon. Jag läste här tidigare att det bara är att lossa de tre muttrarna på fjäderbenstornet och sätta dit staget, samt dra tillbaka muttrarna igen. Jag har ingen momentnyckel...ska jag dra fast dom uttav bara h-vete eller ska man ta det lugnt? Nån som gjort detta tidigare? Fråga 2: Bilen ska in på Insp. II nästa vecka, kan man byta tändstiften när staget är monterat? Mvh Klas "mosse" | |
| Ja, mer eller mindre så är det rätt....dra bara inte så hårt så du dra av bulten. | |
|
Tjenare. Monterade in mitt fjäderbensstag förra veckan och du ska inte dra åt så jätte mkt. Själv så drog jag allt vad jag kunde och drog av en bult pga det. Pratade med BMW och de sa att man inte behöver dra dem så jätte mkt. Men man bör efterdra dem efter ett par veckor. Ang tändstiften. Jag tror de kommer åt dem iaf. Men lite bökigare blir det nog. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack! Edward! Vilket stag monterade du? /Klas |
|
|
Blir det nån större skillnad med stag ? Är det värt besväret ? Mip |
|
|
Hej igen. Jag monterade ett MOMO stag. Större skillnad? Lite. Men det blir ju så snyggt. =) Om det är värt det. Svar: JA /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
har sett vissa fjäderbesstag som går precis över kontakten för diagnosen. Det gör att de kommer att plocka bort ena sidan på staget vid varje Inspektion (inte oljeservice). Snackade med någon som inte kunde förstå varför skallarna på muttrarna var lite slitna, han hade ju inte plockat bort staget någon gång. Går den precis över skulle jag vänta till efter Inspektionen. |
|
|
Man ska dra åt med ca 40Nm, det låtermycket men det är det inte. Dra dem så att de sitter, och så kollar du igen efter att du kört en sväng. Lönar sig även att kollar efter ett par dagar igen, sitter de då fast så lossnar dom knappast mera. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Tjenare. Bild på mitt stag monterat i bilen: Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Använd någon sorts skruvlåsning (Lim/massa) så är du säker! | |
|
Bumper,det var ett välputsat motorrum :) Är det någon som vet om det går att köpa BMW M-sports eget fjäderbensstag som fanns monterat i GT'n ??? ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Kontant: Tackar. =) Staget som fanns monterat i GT:n finns att köpa på BMW. Dock så är det nog ganska dyrt (som alla andra GT delar). /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| De är inget problem att byta tändstiften fast du har ett fjäderbensstag gjorde de igår på en GT Kan vara lite trångt vid treans cylinder men den berömda "polhemsknuten"löser allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.