|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Har sökt och läst på forumet och flera verkar ha råkat ut för gnissel och tjutande remmar... Min bil har rullat 5600mil och den skriker ca 1-2min när jag startar bilen på morgonen, den står ute under natten och det verkar som om den tjuter när det varit en kall natt, däremot när det stått still på jobbet 8 - 17 då tjuter den ej vid start. Jag har kört remspray då försvann det men nu har det kommit tillbaka... Känns som om det är ngn rem som spökar för inte borde man behöva byta spännrullar redan 5600mil?? Bilen har stått avställd under vintrar av tidigare ägare men ej i garage. Kan remmarna/rullarn tagit stryk av detta?? Ngn som har ngn koll på vad det kan gå på att byta rem hos verkstad alt även rullar? Tacksam för svar. Mvh Danne ************ Tennisbilen | |
Vantage |
Remmar torkar sönder och remsprayen påskyndar detta. Byt rem/remmar så är problemet löst för dej. Vantage |
| som sakt remmar är ju en färskvara... | |
|
Tar upp en gammal tråd. Har samma problem, gnisslar/tjuter några sekunder (tills man varvar upp) när motorn är kall. Om det är "någon rem", vilken bör jag byta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.