|
|
|
|---|---|
|
2a gången som dom tar vingen från bakluckan med lackskador som följd. Ringer först Polisen och anmäler, ringer sen försäkringsbolaget (Sveland) och anmäler till dom oxå. Sveland tar anmälan och säger sen att jag får åka till valfri verkstad och sedan att jag har en självrisk på 2000:-. Jag säger det att jag har en tilläggsförsäkring som gör att jag ska slippa självrisk. Då säger hon att den gäller inte vid stöld. Men lackskadorna som uppkommit då säger jag? Då säger tjejen att de gäller inte för dom heller pga att dom uppkom när vingen stals.. Hur kan detta INTE klassas som skadegörelse? Är så jävla arg nu asså.. // M.V.H. Daniel | |
| Tycker väl att det är ganska solklart fall av stöld och därför har väl FB rätt. Dock inte mindre surt ändå - lider med dig. | |
|
Självklart e de en stöld, men även vandalisering tycker jag iaf. // M.V.H. Daniel |
|
| Försök klämma in en lagom stor försåtminering under nästa vinge... ;) | |
|
låt bli allt stöldbegärligt eller också ha uppsikt över grejorna fick själv inbrottsförsök men de hann aldrig något störde väl därefter tog jag ur stereo och cd skivor tråkigt, nu har jag en bruksbil som jag kan ställa ifrån mig och en hobbybil som sällan eller aldrig står utan uppsikt sedan förresten varför har man vinge på en bruksbil? |
|
|
låt bli allt stöldbegärligt eller också ha uppsikt över grejorna fick själv inbrottsförsök men de hann aldrig något störde väl därefter tog jag ur stereo och cd skivor tråkigt, nu har jag en bruksbil som jag kan ställa ifrån mig och en hobbybil som sällan eller aldrig står utan uppsikt sedan förresten varför har man vinge på en bruksbil? |
|
|
Bildock: "förresten varför har man vinge på en bruksbil?" Hur vet du att Spajjs bil är en bruksbil. han kanske vill ha en vinge på sin bil, då skall han väl få ha de. Alla kanske inte har möjlighet att ha två bilar. Spajjs. lider med dig, har samma bolag. skall ta och kolla upp vad som gäller min bil. Daniel -www.autokonsult.se- Länk |
|
| ja det är klart att han vill ha en vinge han skulle kanske vilja ha fler saker som är "eftertraktade" av andra men det är då det blir så här jobbigt, jag förmodade att det är en bruksbil eftersom den ställdes upp utan tillsyn två bilar behöver inte vara dyrare än en men det är klart att så "eftertraktade" blir dom ju inte men som skulle det väl duga att meka med, och slippa alla som "behöver" dom där sakerna som sjtäls jämt och ständigt | |
|
Hade liknande problem med skadegörelse och stölder på tidigare bilar ... fick göra en ny parkeringsplats längre in på tomten och sätta TV-övervakning... vad gör man inte för att få ha sakerna ifred *suck* /Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.