AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
500

Hård körning = luft i bromsarna?

st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej!

Jag har en 325 -94. När jag körde riktigt hårt förr ca 1 månad ochj bromsade mycket och hårt så märkte jag att det kom in luft i bromsarna. Jag åkte direkt hem och luftade hela bromssystemet. Bromsarna fungerade kanon efter detta. Nu i går när jag körde hårt och bromsarna fick arbeta ordentligt så har samma sak hänt. vad kan detta vara för fel? läcker det någonstans eller vad kan det vara för fel? någon som har haft något liknande?

MVH

Staffan

Bmw cab is the shit!
Bytte du vätskan efter förra kokningen då? Annars är det ju klart att vätskan kokar igen så fort det blir tillräckligt varmt.
st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej och tack för snabbt svar.

Nej det gjorde jag inte.. fyllde bara på allt eftersom jag luftade.. så vätskan kokar alltså? Så jag måste byta all vätska? hur gör jag det på bästa sätt, räcker det med att öppna en luftnippel och bromsa ut alltihop? hur många liter bromsvätska går det i?

MVH

Staffan

Bmw cab is the shit!
Ja anledningen till att man ska byta vätska vartannat år är att den tar åt sig vatten med tiden, och därmed kokar mycket lättare.

Bromsvätskebyte kan göras på lite olika sätt. Sök här så hittar du säkert någon bra beskrivning. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.