AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
649

Tomgångsproblem efter race 540 e34

41
8
411VM
540iA -93
Tja

Jag var ikväll ute på den lokala flygrakan för att äntligen köra ett race mot kompisens V70 T5 så han kunde hålla tyst om att han spöar mig.

Efter racet svängde jag av vägen och då dog ALLT. Jag lyckades iaf få bilen in på en sidoväg. När jag sen startade upp den igen så låg tomgången på ca 100-200 varv i några sekunder och bilen bara spottade och fräste. Sen slog den av igen. Lät som ett skrapande/pysande ljud från vänster fram i motorutrymmet och det lät som att bilen inte gick på alla cylindrar.

Jag lyckades till slut ta mig till närmaste mack där jag iaf kunde låna en ficklampa. bilen dog gång efter gång och jag tryckte och kände på allt i runt motorn och kollade alla vätskor. Sen helt plötsligt så startade motorn och gick precis som vanligt. Körde runt stan en gång, startade och stängde av och allt var perfekt.

Till frågan, är det någon som vet vad som hände och vad kan jag göra för att det inte ska uppstå igen? Är det någon farligt?

Mvh

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Kan tyvärr inte hjälpa dig med din frågeställning men jag undrar hur det gick mot T5'an?

//Stenback
ts
107
tsotred
540iA-96
Det låter inte farligt, troligen fick datorn spel, kanske beroende på lmm-problem eller något annat i styrsystemet.. Men händer det inte igen så är det nog inget att bry sig om.

Men som sagt..hur gick det mot T5'an ?
Han förlorade troligen annars hade han väl sagt att han vunnit :)

41
8
411VM
540iA -93
Okej det var skönt att höra, ska försöka att inte pressa motorn lika mycket

Ang T5'an så fick han pisk med ganska mycket ;)

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.