|
|
|
|---|---|
| hej, har en 540ia -96 E39 med nått strul på gps:en,när jag trycker på street map så visar gps:en kartan men den visar den position som jag tex va i dagen innan eller för några timmarsen.Någon som har nån ide´?. kanske ja ska testa med nyare skiva? ha det fint alla | |
|
Skivan har knappast något med detta att göra. Låter som GPS-antennen eller mottagaren inte fungerar. Gå in i servicemode genom att välja Set i menym och sedan hålla inne Menu-knappen i 10 sekunder tills skärmen slår om. Därunder finns diagnosmeyer för bland annat GPS-mottagningen. Har den någonsin fungerat korrekt? Mvh Björn |
|
|
Om du har 6-8 satelliter synliga med bra S/N förhållande så kan du även prova att calibrera systemet igen genom att synka en gatukorsning. Att uppdatera operativsystemet i MK1:an kan också vara en bra början. För jag antar att du har orginal navläsaren kvar? /Andy |
|
| Kan man synka en MK4:a oxå?!? Har problem med min oxå, den visar alltid ca 20 m. fel! Hur synkar man isf? | |
| Uppgradera mjukvaran till v29.1 så får du den att visa exakt rätt | |
|
Har redan uppgraderat den visar ändå fel. Kan det vara så att hjulsensorerna visar fel? När man åker rakt fram i "service mode" så ska det visa ett positivt värde men det visar ett negativt kan det bero på att det sitter fel? Har nästan alltid 7-8 satteliter och GPS logan syns hela tiden och i tunnlar så verkar den hålla med som med GPS mottagning så det känns som att det behövs synkas, men hur? |
|
|
Det finns ett bra forum för just navigationen i BMW --> Länk Har du kollat där? En bit ner på sidan har du gruppen Navigation med bra information. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.