AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.863

GPS visar fel position, vad kan vara fel?

hej, har en 540ia -96 E39 med nått strul på gps:en,när jag trycker på street map så visar gps:en kartan men den visar den position som jag tex va i dagen innan eller för några timmarsen.Någon som har nån ide´?. kanske ja ska testa med nyare skiva? ha det fint alla
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Skivan har knappast något med detta att göra. Låter som GPS-antennen eller mottagaren inte fungerar. Gå in i servicemode genom att välja Set i menym och sedan hålla inne Menu-knappen i 10 sekunder tills skärmen slår om. Därunder finns diagnosmeyer för bland annat GPS-mottagningen.

Har den någonsin fungerat korrekt?

Mvh Björn
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Om du har 6-8 satelliter synliga med bra S/N förhållande så kan du även prova att calibrera systemet igen genom att synka en gatukorsning.
Att uppdatera operativsystemet i MK1:an kan också vara en bra början.

För jag antar att du har orginal navläsaren kvar?

/Andy
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Kan man synka en MK4:a oxå?!? Har problem med min oxå, den visar alltid ca 20 m. fel! Hur synkar man isf?
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Uppgradera mjukvaran till v29.1 så får du den att visa exakt rätt
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Har redan uppgraderat den visar ändå fel. Kan det vara så att hjulsensorerna visar fel? När man åker rakt fram i "service mode" så ska det visa ett positivt värde men det visar ett negativt kan det bero på att det sitter fel? Har nästan alltid 7-8 satteliter och GPS logan syns hela tiden och i tunnlar så verkar den hålla med som med GPS mottagning så det känns som att det behövs synkas, men hur?
do
162
dopamin
530i Touring -07
Det finns ett bra forum för just navigationen i BMW --> Länk

Har du kollat där? En bit ner på sidan har du gruppen Navigation med bra information.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.