|
|
|
|---|---|
sugen |
Provkörde en 740 -96 för ett tag sedan, vilket med facit i hand var ganska dumt... Blev naturligtvis helt såld på bilen och har nu bestämt mig för att pantsätta tjejen och göra slag i sak. Kruxet är vilken 7-serie bil man skall välja. 728-750? 728 har kanske en lite för klen motor med tanke på bilens storlek, å andra sidan så drar den ju mindre bensin. 730 vet jag inte något om men den borde ju vara snarlik 728. 735 har jag inte kört och vet inget om motorn. 740 känns lite som den optimala kombinationen mellan storlek på bil och effekt. Bensinen kostar ju dock. 750 är inte aktuell, verkar vara alldeles för dyr i allt från reparationer till bensin och försäkringar. Jag har tänkt lägga ca 180.000 på en bil som jag importerar själv, den skall vara från 96 och framåt med ca 10.000 mil på mätaren. Det kvittar kanske vilken modell man köper, ingen av dem är ju kattskit precis, men jag skulle uppskatta lite kommentarer och erfarenheter samt när dyrare service skall göras. Tack på förhand! |
sebbe_bmw |
Har själv kört 740 ett tag...SLå till på en sån... Vill du ha diesel så är 740d en helt underbar bil den också! Sebbe |
sebbe_bmw |
Pappa har en 740 -96 med 12000 mil på mätaren.. Går som en klocka... Det är en bil som håller.. Jag hade den innan honom under två år och har bara bytt slit saker på den änså länge.! Man kan sitta och titta på bilen i timmar för den är så vacker med 18" Y-design fälgar! Sebbe |
netsix |
Köp en 740, du kommer absolut inte att ändra dej. /netsix Länk |
|
Kan bara instämma, 740 är nära optimal. V8:an är sååå trevlig att släppa lös ibland att soppaförbrukning inte är det första man tänker på ändå ;-) Mvh Björn |
|
|
Tjena ! Kör själv en 728 och trodde först att den var i klenaste laget men den är helt underbar. Måste erkänna att jag inte provat 740:an men 728:an räcker mer än väl till. Det är ju ändå ingen racingbil. Det är en glidarbil. Vad soppaförbrukningen beträffar så är den betydligt lägre på 728:an. Min går på i snitt runt 0,95 men jag kör mest långkörningar. Tycker personligen att raka 6:or är något av BMW:s adelsmärke (nu får jag väl stryk av alla V8-diggare, men det får man ta) Håller dessutom med Sebbe. Jag har just monterat 18" Y-design (Rondell) och det är SNYGGT !! Teknikens Värld testade ju E38 som begagnad i sitt näst senaste nummer. De rekommenderade just 728:an för att den var betydligt billigare att äga. Nysse |
|
sugen |
Tack för alla svar, det känns som att 740 är en klockren "Hitler-kälke" på alla sätt förutom bränsleförbrukning, men å andra sidan så är det ju ingen Nissan Micra precis. Tycker fortfarande att även 728 är intressant, läste på forumet att den faktiskt var kvickare än en 528, låter visserligen lite konstigt. Fortsätt gärna att komma med idéer, känns tryggt att ingen har totalsågat bilen ännu, kanske fel forum. :-) //Mvh Peter |
|
Hej Jag har kört en hel del i min fars 740 och måste rekomendera en sådan. Mycket skön glidar bil med mkt kraft när man vill. Bensinförbrukningen tycker jag är helt ok med tanke på motorvolym + vikt. mvh |
|
|
Hejsan! Pansätta tjejen?!Varför inte ha både och! Det kostar på att ligga på topp här i livet!*skratt* 740 är helt klart det bästa alternativet - hur kul som helst (kanske inte ekonomiskt men ändå...)Varför är det så få tjejer som tycker till....? |
|
|
Att 728 skulle vara kvickare än 528 stämmer inte, den är tvärtom långsammare. Visst 740 är kanske den mest efterfrågade modellen. Tittar du på 735 så skulle jag tro att du kan få en eller i bästa fall två årsmodeller nyare bil för samma pengar. Tyvärr är förbrukningen endast marginellt mindre än 740. Samma sak gäller med 750, den är ofta billigare i inköp, men garanterat dyrare/mil, även om det enligt BMWpowers förbrukningssiffor faktiskt är så att 750 är snålare än 740 på landsväg!! Övervägde själv 728 innan jag köpte min fd 528....lite dyrare i allt att äga, något billigare att köpa. Tycker fö att e38karossen är underbart snygg! En fråga...vad innebär att pantsätta tjejen? Lycka till! /Simon |
|
sugen |
Är du intresserad? Av tjejen alltså? |
|
Nej, "sugen", jag är mycket lyckligt gift. Önskar dig lycka till med att skaffa en fin e38 vad nu det blir för variant..... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.