|
|
|
|---|---|
|
Tja. Längesedan jag var här nu, men tänkte fråga om folk boende i sthlm har erfarenheter. Jag kommer nog flytta ner till sthlm. Min Z3 e himla fin och jag vill att den ska vara sån, är det riskabelt parkera på gatan? Får bilarna va ifred eller ej? Har ni tips på garage över vintern eller permanent som inte kostar 2500kr i månan och har tre års kö? /Paul | |
| Var exakt i Stlm kommer du att ha bilen? Själv har jag köpt en ny z4 som ska komma i slutet av månaden. Jag bor mitt inne i stan och kommer inte att ha bilen på gatan. | |
|
det vet jag inte ännu, det beror helt på boendet jag hittar vart jag kommer hålla hus. du menar du kommer betala 2500kr i månan för garage? det kommer inte jag ha råd med Z3 / 2,8 / 1998 |
|
|
Hmmm... jag vågar inte ha min Z3 på gatan i en liten håla som Laholm, att ha en välputsad BMW på gatan i STHLM är väl som att skicka ut inbjudningkort. Eller är det bara jag som har lantisfördomar. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
möjligt, men jag har hft min på min boendeparkering i östersund utan problem i 3 år. och under tider dessutom mitt i studentstråken i uppsala utan att mer hänt att en backspegel var snurrad på utan att va skadad. Z3 / 2,8 / 1998 |
|
|
Jag skulle inte parkera något fordon du bryr dig om mer än enstaka tillfälle på gatan, det värsta är alla smitskador, åverkan från tjuvar eller vandaler är mycket mindre förekommande än alla svenssons som tycker din bil är en bra stop vid fickparkering, så NEJ jag skulle inte parkera en Z3 på gatan i Sthlm, om du inte tänker köra bil dagligen, skaffa ett garage i förorten (jag betalar 625kr) och åk kommunalt daglig dags. Stephan |
|
|
det lät billigt, kan man hyra garage nån annanstans där man inte bor menar du? hur får man tag i ett sånt? skulle behöva en mekarlokal med faktiskt, har lite mer bilar jag skulle vilja ha ner. Z3 / 2,8 / 1998 |
|
| om du bor mitt i stan kostar en garageplats ca 2500. Bor du på söder kan du säkert hitta en för närmare 1500 osv. Ju längre från city ju billigare. Själv har jag hittat en plats för 2300. Många kommersiella garage har också platser som man hyr helger och kvällar men inte får nyttja på dagtid vardag. Dessa är betydligt billigare och då kan du få en plats för drygt 500. En motsvarande kommersiell dygnet-runt-plats kostar drygt 4000 där jag bor (nära stureplan) | |
|
Jag hade min Z3 ute hela sommaren förra året. Stod i kö för den lokala garageplatsen, 200 kr i månaden :). I alla fall så mår jag skitdåligt av det fortfarande. Man vet inte hur man ska ta det helt enkelt när någon går förbi och tittar in i bilen. Tittar dem för att dem tycker att bilen är fin och vill se insidan eller tittar dem in för att dem vet hur lätt dem kommer förbi sufletten och därav larmet också. Sedan så undkommer man inte parkeringsskador, men jag hade "tur" och hade bara ett intryckt märke på regskylten efter hela sommaren! Nej, sälj bilen då istället och köp en ny när ekonomin är tillbaka och tillräcklig för ett garage. - BMW-träff i Malmö 6 Juni Länk |
|
|
får nog ställa den hemma i norrland under tiden, bilen var ju och frtfarande är i nyskick, å en sån blir svår att hitta igen Z3 / 2,8 / 1998 |
|
|
Själv bodde jag i Vasastan i fem år och hade vår Z3a på gatan hela tiden, och senare även vår XKR. Stöld och vandalisering anser jag inte vara något överhängande problem. Tittade lite på statistik tidigare någon gång och antalet stulna bilar inne i centrala Stockholm är minimalt, i förorterna är det betydligt värre. Under fem år fick jag en dörr repad på Z3an. Det tog bara ett halvår i Eskilstuna innan vi fick vår S2000 repad bra mycket ordentligare. Där jag bodde var det väldigt svårt att sticka ut med någon bil. Ingen lägger märke till en Z3a mellan en massa nya BMW, Audi, Mercedes, Volvo, SAAB, Porsche och häftigare bilar. Jag såg under åren också väldigt få repade bilar eller glaskross (i princip ingenting). Men som Stefan735i skriver, småslitaget är relativt högt. Det är mycket folk, bilar, cyklister, barnvagnar etc som rör sig hela tiden. Det är lätt hänt att man får smårepor av personer som bara rör sig förbi bilen. Och kofångare används som hjälp när man fickparkerar. Så med dagens lackade plastbitar fram och bak så blir det en del gnuggmärken. mvh Johan |
|
|
"får nog ställa den hemma i norrland under tiden, bilen var ju och frtfarande är i nyskick, å en sån blir svår att hitta igen" Då hade jag definitivt lämnat Z3'an i norrland och införskaffat en bruksbil istället. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
jahopp Z3 / 2,8 / 1998 |
|
|
Hej! Jag är orolig bara jag parkerar min bil på en allmän pareringsplats under en kort tid skulle vara hemsk om det skulle hända något..definitivt aldrig ute över natten, kanske en överdrift men jag skulle ha svårt att sova då. Då är varje krona värt en garageplats trots att det kostar så mycket i Stockholm. Mvh Kent. Min bil Länk |
|
| Håller med z3 kent jag får magsår om den står ute över natten, hyr ett garage det är det värt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.