|
|
|
|---|---|
| Fick precis besked av BMW att det kommer kosta 3900 kr att byta alla 6 tändspolarna i min bil. låter det priset rimligt? Notera att det ingår en felsökningsavgift i det priset också... | |
|
Det låter ovanligt billigt, sist jag frågade kostade en tändspole närmare 1000 kr att köpa löst. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
omg ska felsöka min bil nästa vecka pray to the lord att ingen tändspole spökar :D |
|
|
nimaka: Varför ska du byta tändspolarna? Ballar de ur? eller känner du bara att du vill förnya? Är det något problem du haft med tändspolarna? Isåntfall hur beter sig bilen då? Går den ner på låga varav och bara brum brum och EML lapan lyser? Berätta gärna om du råkat ut för något |
|
| Jo, det är precis som du säger, motorn låter konstigt, den luktar "ren" bensin från avgasröret, varvräknaren är inte "stabil" och motorlampan lyser (den som signalerar försämrade avgasvärden. Lämnade in den på BMW Group GBG idag och de sa att det var tändspolarna det var fel på (en av de iaf) och de måste byta samtliga. Det sitter Bremi-tändspolare på -03:orna och de ska bytas ut mot Bosch nu. Jag jobbar för ett försäkringsbolag och de goda nyheterna är att de gick med på att ta det på maskinskadegarantin, så det kommer att kosta mig 1500 kr! Så nu slipper jag oroa mig för att det ska hända igen iaf... | |
| Mugge: Vet inte vilka värstingspolar du kollat på, men de borde inte kosta mer än 300-400 kr + moms styck! | |
|
Det stämmer du som säger! Jag kollade på tändspolar till en BMW 530i E39. Jag antog att det skulle vara samma spolar i en Z4 också. M54B30 som M54B30 tänkte jag, men så är det givetvis inte! Det finns 2 utförande på tändspolarna, de fyrkantiga som satt i alla M54B30 till och med 2002-09, samt de rundare som sitter i nyare M54. Z4 har alltid de nyare spolarna, som är betydligt billigare. Se skillnad i pris och utseende själv: Länk & Länk ________ Bilblogg: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det fanns tidigare ett garantiåtagande/servciemeddelande att samtliga spolar skulle bytas utmot Bosch, nån felaktig serie av Bremispolar som drabbade 03or,men garantiåtagandet är väl passé är ju typ 4 årsmodeller sedan. ///MVH Hasso Länk |
| när vi ändå snackar tändspolar, ät ngk skräp? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ngk ?? tändspolar ?? möjligen tändstift, Absolut inte nått skräp är vad som BMW stoppar i från fabrik och förmodligen det bästa/pålitligaste du kan skruva i en bil. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.