|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilken inspruning jag har på min 520i -84 L, K jetronic ? | |
|
skulle gissa på k-jetronic. |
|
|
L eller Le. K är ett mekaniskt sprut.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Undrar lite över detta med mekaniskt sprut? Var det inte bara 2002 tii som hade detta(Kügelfisher)? Om det nu är så, hur funkar det? |
|
|
Hur ser man om det är L eller LE ??? //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
|
Pompe: K-Jetronic kallas lite felaktigt för mekaniskt.Men det är iofs halvt rätt för det finns ingen elektronik som styr insprutningstiderna. Själva insprutningsmunstyckena är i vilket fall mekaniska. Dom öppnar vid ett litet bränsletryck och sprutar sedan kontinuerlgt (därför K för kontinuerlich) med varierande tryck och mängd beroende på mätskivans läge som i sin tur beror på hur mycket luft som passerar förbi den. Vill du veta mer så kan vi djupdyka !!! OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
|
Cosmos: L eller LE har enligt Bosch-handboken bara marginella skillnader. E står för Europa, i USA fanns LU-jetronic. Jag har inte riktig kläm på exakt vad som skiljer men LE/LU har fler mätparametrar för att klara strängare avgasnormer. Den stora skillnaden kom med Motronic och LH-Jetronic. OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
| Skillnaden mella L eller LE är att LE inte har kallstartsventilen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.