AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.502

Återställning av motorlampa?

Ol
36
Olzon 82
550iA M-sport LCI -08

530dA M-sport -11
Hej.

Felsökningen när jag gjorde oljeservice på bilen visade att det var en läckande insugningsslang som gjorde att motorlampan lyste. Jag har tätat insugningsslangen istället för att lämna in och byta den på verkstad men motorlampan lyser fortfarande.

Min fråga är därför om man måste återställa motorlampan manuellt eller om den borde slutat lysa automatiskt när "allt är som det ska"?

Måste den i så fall återställas på verkstad eller kan man göra det själv på något sätt?

//Stefan
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
om allt är till sin rätta,så ska det ju slockna.så är det med abs lampan om allt är ok...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag tror den slocknar av sig själv efter ett tag. Jag har min bil inne på verkstad pga delvis den lampan. För mig slocknaden den då bilen hade gått bra i cirka 20 mil.
Ol
36
Olzon 82
550iA M-sport LCI -08

530dA M-sport -11
Och så plötsligt var den inte tänd när jag startade. Enl. BMW så lyser lampan olika länge efter att "allt är ok" beroende av hur många starter man gjort under tiden som det varit något fel osv. Dock ligger infon om att lampan varit tänd kvar i felminnet. Nåt åt det hållet fick jag det beskrivit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.