|
|
|
|---|---|
|
är det bara jag eller är den här bilen lite väl billig? Länk BMWM3 | |
| Jo, det är lite för billigt. Samma bil har varit ute förrut med liknande annons. Måste vara något sorts skämt... Har du ringt? | |
|
Det är faktist väldigt mycket sånt på blocket nu för tiden! Ezi Pezi |
|
|
När man ringer numret i annonsen, får man följande: "Numret du har ringt har ingen abonnent eller är tillfälligt avstängt" |
|
|
Ja det va ju väldigt billigt hmm. Nån som kollat upp mer om det stämmer? Jögga |
|
| Säger inte ovanstående allt?? | |
| det dyker upp ungefär 1-2 inlägg per vecka liknande dessa, är det inte enklare att ringa upp på annonsen för att se om det stämmer stället för att fråga här ?? | |
|
Maxad: Nej BMWM3 |
|
| Jag kan bara hålla med Maxad, varför inte lyfta luren och slå en signal? Sen kan man ju lägga in ett inlägg här. De gångerna (vilket då är väldigt sällan) då en bil ligger ute och verkligen säljs till kraftigt underpris kommer bilen garanterat redan vara såld när spekulationerna dräller in här. Det finns många som livnär sig på att dammsuga blocket å köpa grejer till underpris, det var samma sak för 15 år sedan skillnaden var bara att då väntade folk på Gula Tidningen ;-) | |
| O herregud förlåt !!!! spela roll, läs inte inläggen ni stör er på...finns hundratals av dom. | |
|
Kan ju vara så att Twalle inte är intresserad av själva bilen men för det vidare hit av ren nyfikenhet på priset och för de ev. spekulanterna. (om den funnits) |
|
|
Om man lägger in ett inlägg får man väl räkna med synpunkter, det är väl det som är vitsen med forum...? Jag försökte bara vara informativ då jag trodde det var det som efterfrågades. Jag har på inget sett stört mig på inlägget, bara förklarat hur jag själv hade agerat. Twalle du behöver inte ta åt dig personligen av att folk tycker att man ska ringa på en annons, det är en åsikt bara. Jag försökte som sagt bara hjälpa till med att besvara din fråga, jag trodde det var därför du ställde den dvs att du ville ha svar! :-) |
|
|
Bmw-lelle: precis! alpinvit130: Självklart får man räkna med synpunkter,det är vitsen, men då vill man ha synpunkter på själva inlägget och inte varför man gör si och så. jag tar inte detta personligt, men min fråga står ju längst upp, och i dina inlägg kan jag inte se att du ville hjälpa och svara på frågan, däremot att ge synpunkter VARFÖR jag frågade den. |
|
|
Twalle: Mitt första inlägg svarade väl direkt på frågan: "Numret du har ringt har ingen abonnent eller är tillfälligt avstängt" Det jag menar med det är att givetvis stämmer inte annonsen, för vem sätter ut ett nummer som inte finns. Alltså så hade du rätt i ditt påstående att bilen var för billig. Glasklart eller hur? Att jag sedan själv kom med åsikter var bara för att jag tyckte som Maxad att det är väl enklare att ringa själv än att lägga ut en fråga på ett forum. Att det handlar om att du vill informera alla andra om denna bil framgår ju inte heller direkt av ditt första inlägg på 12 ord, då kanske man får räkna med att det kan ge upphov till andra tolkningar än det du tänkte från början. Återigen, min intention var bara att hjälpa till, jag trodde det var det jag gjorde genom att själv ringa på annonsen och meddela vad som hände. Det är väl därför vi finns här för att hjälpa varandra? |
|
|
alpinvit130: japp..bommade dina första inlägg, ursäkta! Att informera andra framgår genom att andra ser mitt inlägg och länken, då behövs inte 300 ord direkt. joo helt rätt av dig att hjälpa till...jättebra! Men då saken är utredd så behöver man väl inte gå vidare och klaga på varför inlägget gjordes från början? I det här fallet vet man ju faktiskt aldrig, TÄNK om bilen var till salu för det priset och det är nån får tips här...och kanske har turen att hinna först? orimligt jag vet men ändå...har ju hänt förut att folk sålt sina bilar väääääldigt billigt. =) |
|
|
Twalle: Saken utredd! Bara å jaga nya fynd, tänk bara på att om du informerar oss andra kanske du själv går miste om fyndet å nån annan norpar det framför näsan ;-) :-) |
|
|
alpinvit: hehe ja det är ju det, fast är jag intresserad själv utgår nog tipset skulle jag tro! :D |
|
| Jag är på jakt efter en E46 M3, när anonnsen dök upp kunde jag inte tro mina ögon. Fast jag kunde inte låta bli att slå en pling pga man kan ngn gång i livet göra ett riktigt fynd. Men som väntat svarade hon tjejen med något som " Det är inte min bil, jag vet inte vem som har lagt ut denna anonns med mitt nummer"...så nu letar jag vidare..... | |
| .........vad var det jag sa..... =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.