AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.287

AutoPower provkörning - BMW 745d

Nu finns en provkörning av BMW 745d med massor av bilder på Länk

Mvh AutoPower.se
Det tycks vara frågan om en mycket trevlig bil. Finishen ser verkligen fin ut. Synd att jag behöver en kombi och inte vill ha två bilar.

Mvh
Mikael
Fet bil :-)

Vad är det här:
Länk

/Micke
Knapparna till vänster, menar jag alltså.

/Micke
Jag har gått igenom bilderna och den synliga detaljkvalitén tycks vara fantastisk. Att den testade modellens inredning påminner om en båt tycker jag bara är trevligt. Snygg instrumentpanel. Stort plus att nackstöden kan förlängas framåt. Detta i kombination med komfortstolarna innebär att föraren inte måste sitta som en gam (dvs inget stöd för nacken).
Jag förutsätter att bilens bakre I-drive har begränsad funktionalitet annars kan det bli intressant med några bråkiga ungar på de platserna.
Dessutom bra fotograferat. En liten undran är avsaknaden av fotografier rakt framifrån och bakifrån. Men hur hann motorn bli så pass smutsig?
Kan de efterfrågade knapparna vara avsedda för hantering av vä resp. hö backspegel?
Vad är anordningen i bild 26 bra för?
Det är inte alltid som jag går igenom alla bilder i ett reportage, men detta var en läckerbit + bra bilder och då är det svårt att låta bli. :)

Mvh
Mikael
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag måste instämma i vad mikaelodoris skriver, kvalitén på bilderna är grym. Vad är det för utrustning som använts?

Just ja, bilen är verkligen fetast i världen
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
bild 26 är mörker cameran

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
micke: Det är toggle-knappar för att växla presentation i färddator-fönstren under hastighetsmätare resp. varvräknare.

mikaelodoris: Det finns några olika lägen på IDrive bak. Full access och begränsad access i ett par steg. Så det går att hålla svärmor borta från att planera in onödiga fika-stopp i navigatorn ;-).

danielb: Jag använder en Nikon D50. Till den har jag kört med mitt Nikkor 18-70mm och ett lånat Nikkor 10,5mm Fisheye (en bild, gissa vilken ;-)). Vidare har min Nikon SB-600 (blixt) hjälpt till att lysa upp interiörbilderna (med diffusor förstås...)

Verkligen roligt att ni gillar bilderna! Sådant värmer!

/Mattias
Mattias: Ok, tack :)

Gillar också bilderna, men jag saknar nån på hela baksätet. Tex syns inte nackstöden bak på ett enda foto.

Hade gärnat sett en fisheye-bild på baksätet från framsätet.

/Micke
nice bil... en sådan ska ja ha fast i langversion med extra allt om något år hehe...
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
micke: Det är en bra idé med en bild från framsätet.

Nu har vi begränsat oss till 55 bilder, så det handlar lite om tycke och smak, vilka som kommer med.

/Mattias
Mattias: Tack, det var ett av de potentiella problem jag såg framför mig. Tur att det arbetar riktiga män i utvecklingscentrat. :)
Wan: tack för informationen.

Mvh
Mikael
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag ser att du fick klara dig utan ventilation i stolarna, men man kan inte få allt!

je
38
jedherne
740iA Individual -96
Nydelig bil. Eg vil ha ein slik NÅÅÅ!!! For meg er det drømmebilen med den store dieselmotoren. Kunne vært kjekt med 760iL med V12 men i dag er det nok bedre med diesel. Får begynne å spare.
An
23
Anders N:son
Bmw 335 coupe individual
vad ligger den på för varvtal vid normal svensk motorvägs fart (115-130?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.