AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.178

Har någon provat den avtagbara solfilmen?

bm
15
bmw320_e30
320i -83
520 touring -93
Hej!
Jag undrar om det är någon som har provat avtagbar toning / solfilm?
Den finns på blocket och sägs ska vara färdigskuren och avtagbar!
Jag tänkte om den som har gjort det kan berätta hur resultatet blev och om det är värt att pröva. Länk

/Tomas
se
661
seb_540
328i M F30
Jodå, det har jag. Kan nog inte riktigt rekomendera den, visst den var lätt för mig som lekman att få på, men plasten är liksom för tjock och mjölkig - sikten är inte bra, ser litet billigt ut. obs att jag köpte förra året, så de kanske har bättre plaster nu - vad vet jag.
Något jag bara skulle rekommendera ifall du har tänkt att ta av \ sätta på ofta av någon orsak, för det går väldigt enkelt. Det kan lätt bli kondens mellan plasten och rutan, vilket inte ser så snyggt ut. Sen så kan du inte heller veva ned rutan då plasten sitter kvar innanför.

Jag har själv beställt toning från solarplexius. Det ser bra ut utifrån men det blir även väldigt mörkt i bilen. Svårt att se ut när det börjar skymma. Du kan titta på mitt galleri hur det ser ut.
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Crashworks... Solfilmen han mena är inte från solarplexius. Den dom säljer fungerar som vanlig solfilm som man "klistrar" fast på rutan. Hur den är har ja inget svar på för ja har inte provat den men har oxå vart lite nyfiken.
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Verkar intressant, synd att den bara fanns i 80%, helsvart till svart bil ser lite väl kebab ut.
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Helsvart kan se lite konstigt ut men X5:an har helsvart... Riktig pansarvagn... Där ska d va svart o inget annat. Ser riktigt grymt ut. Svart bil bör väl ha lite ljusare...
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kör solarplexuis själv och är grymt nöjd.

//amullo
---
bm
15
bmw320_e30
320i -83
520 touring -93
Är det ingen som har någon bild? kanske en bild med solarplexius och en med filmen?
Visa användare
2.407
amullo
Solarplexius
Utifrån:
Länk
Länk

Innifrån:
Länk
Länk

Inte min bil, hämtat från Denis Liljekvists album på Touringklubben.com

//amullo
---
Visa användare
2.407
amullo
Just ja..
Enkelt att montera är det också.. Tog mig 15 min att fixa hela bilen när jag väl putsat alla rutor. Jag köpte de tre bakre + de 2 små i bakdörrarna. Vill man kunna dra ner bakrutorna på bilen så måste man filma dem. Solarplexius FINNS för de nervevningsbara bakdörrerutorna, men då kan man inte dra ner rutorna.

//amullo
---
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Provade denna avtagbara typen av solfilm på min e39 Touring.
Trodde verkligen inte att det skulle vara så lätt såm de sa. Men det var det!
Har även provat att demontera och montera igen med bra resultat!

Hittar ingen hemsida till dem men hä e en länk till blocket :
Länk .

Jag tycke de va lätt å måntera den, fick bra resultat dessutom! Fick bubblor på nån ruta men jag gjorde om monteringen och det blev bättre.

Förstår inte riktigt vad seb_540 menar med "mjölkig sikt" jag tyckar att jag ser "bra ut" och får bra sikt. Dessutom kan jag veva ner rutorna vilket jag inte kan göra med solarplexius. Skulle vilja rekommerndera denna solfilm till er som vill ha ett bra insyns skydd, få ner värmen i bilen och vill montera det enkelt. Dessutom köpte jag det till ett bättre pris än solarplexius.

Det tog mig visserligen en timme istället för 15 min som amullo skriver men man får väl väga för och nackdelar med varandra.

Om nästa ägare på min bmw inte vill ha toning på bmw :n så tar jag lätt bort den och säljer den igen...

"It's furious to be fast!"
bm
15
bmw320_e30
320i -83
520 touring -93
Tack för svaren... Det låter inte så dåligt när du "Magnat" beskriver..=)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller inte alls med att en svart bil borde ha ljusare toning,och att de är kebab över de...vilket trams!!
Ja tona nyligen rutorna på min,och tänkte ta en lite ljusare...men ändra mig och tog mörkare. Blev riktigt bra,och bilens linjer kom fram på ett annat sätt.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Tycker mörk toning ser bra ut på svarta bilar också :) Allra mäktigast tycker jag det ser ut på vita iofs.
Här är bilder på min med 95% på alla rutor utom vindrutan med 65%.
Länk
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.