|
|
|
|---|---|
|
Hej! Råkade köpa mig en BMW häromdagen. Trevlig bil, men den behöver sänkas. Största anledningen är för att den ska bli snyggare, men självklart även för att få bättre väghållning Men vad ska jag köpa? En enkel fjädersänksats känns lite väl risky? Känner mig helt vilsen. GE-Motorsport säljer en väghållningssats som heter G&M Supersport för 3600:- och den sänker 60/40. Priset var lockande, men är det skräp? Att tänka på också är att bilen kommer rulla på 17-tums alternativt 18-tums fälgar. Kanske blir för mycket sänkning om man har så stora hjul? Finns säkerligen någon här som har stenkoll på just E36or, och som vet vilka grejer som lirar med vilka etc etc. Vore guld med lite hjälp. mvh, Martin | |
| Någon här måste ju ha sänkt sin E36:a? | |
| det finns väldigt mycket information här om detta ämne..har du provat att söka?? visst går det att ha 60/40 sänkning med 17-18 tums fälgar bara man har rätt et..och är ju åxå frågan hur låg du vill ha din bil.. | |
| Jag har provat söka, men hittar faktiskt inga svar. | |
| och skall du sänka så köp då komplett sats med fjädrar å dämpare..orginaldämpare tar snabbt stryk om du sänker mer än 30-40.. | |
|
Ja. Det ska jag göra. Tror ändå mina org. dämpare är dåliga då det slår och har sig. Vet någon hur GE Motorsport står sig gentemot H&R Cup-kit? Är det värt att investera dom extra 3000:- i H&R eller räcker GE:s alternativ? |
|
|
Har kört med GE i ett halvår nu, upptäckte igår att ena bakdämparen lagt ner, och läkt olja, så vet inte hur kvalitén är. Detta var en full sats med fjädrar/dämpare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.