|
|
|
|---|---|
|
Gäller min E32:a. Bytte till "lite snyggare" 17'' fälgar,men fick problems direkt :/ Jag hade 225/60-15 före utan tillstymmelse till problem,nu med 235/45-17 hjul på så larmar min asc "av o till"(mest till) vilket naturligtvis inte är speciellt lysande.. Varför detta,det borde väl inte larma när jag dessutom har samma dimension runt om,eller har jag missat något i min analys :) Fel dimension rent omkretsmässigt är väl min tanke,men det torde? väl inte bli såhär av den "vanliga" E32 uppsättningen "235/45-17"? Mvh Janne. | |
|
Kan det spela någon roll att det är i princip nya däck fram men "något" snedslitna bak? Mvh Janne. |
|
|
Ingen som har liknande erfarenheter vid byte till större hjul? Mvh Janne. |
|
|
Låter ju märkligt,inte kan rullomkretsen ändras så mkt av slitna däck.Har själv åkt 15,16,17,18tum på mina e32or utan prob.Har nu radial32 18 tummed 8½ fram 9 bak 235 fram 255 bak men då är profilen olika så att det skiljer max nån % i rullomkrets. Hm har du dom sneslitna i bak kan vara där som det spökar. Mvh/Micke |
|
|
Ja,det låter ju inte speciellt logiskt att "någon mm här o där" ska göra att det blir sååå känsligt :/ Larmar speciellt frekvent när jag accellererar eller kör "över 100km/h",ibland också vid rejält "tjälskadad väg"...Nee,egentligen har det kommit på jämn o fin väg också :( Observera,det spinner definitivt INTE vid mina accellerationer...modesta sådana :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.