AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.757

Hur växla mellan cd och cd-växlare?

Sida 2 av 2
To
290
Touchdown
328i Cab -98
OK, nu har jag grävt fram lite mer info. Hittade en tråd på www.bimmerfest.com som är dedikerad til icelink Länk och där svaren kommer på nolltid.

Tyvärr verkar det som om "dubbeltryckningsproblemet" inte är en bugg utan en "feature" i stereon. Ett knapptryck krävs för att rensa displayen innan den tar ett komando Att texten ligger kvar på displayen beror på data som ligger kvar i cachen!!??

Det absolut jobbigaste är att stereon inte skickar någon kill-signal till ipoden om man stänger av stereon i cd-växlarmode. Men om man lyssnar på radio så gör den det!!?? Alltså måste man växla till FM innan man stänger av för att ipoden ska stängas av. Jobbigt eller? Glömmer man det och lämnar bilen en vecka så drar alltså ipoden direkt från bilens batteri med ev batteritorsk som följd.

Min slutsats är att icelink är en halvfärdig produkt! Åtminstone till min stereo. Om man vore elektronik wizard så kanske det skulle gå att koppla om lite sladdar etc för att få ordning på det hela men det klarar inte jag :-(

/Touchdown

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.