AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
781

Farthållar fel E46 Rover75

En bekant har en Rover 75 med farthållare indikatorlampan lyser när man sätter på den, man kan även stänga av den med rattkontrollen. Det enda som inte fungerar är själva farthållningen.

Undrar om det finns något vanligt fel på farthållaren/ gasspjällsmotorn på e46? Rover har vanlig gasvajer och separat farthållare. Antar att e46 har el spjäll som e39. Själva farthållaren på rovern är mycket lik min som sitter i e39an med undantaget av själva vajer typen.

Någon som kan hjälpa till med något tips för att hjälpa en "bastard"?

-Phil
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
På min e46:a så var fjädern som håller upp kopplingspedalen dålig. Då kopplas farthållaren ur (den gör ju det om man kopplar).
Man kan testa genom att hålla upp kopplingen med foten medan man kör.

BMW Mölndal hade inne den fyra gånger och bytte lite allt möjligt innan de fixade det. Tur att det var en annan bilhandlare som betalade.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Glöm inte att det sitter en brytare på både koppling och bromspedal på de flesta bilar med farthållare om dessa indikerar nertryckt pedal så fungerar inte farthållaren.
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Ja, just det steaman. Det var alltså den brytaren som ständigt indikerade att kopplingen var nertryckt på min bil.
Tack för tipsen framför dessa.
Får se om det ger utdelning

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.