AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.466

Mycket fräsch bmw 850 till ett bra pris

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Denna bmw 850 måste ju vara ett kap om den är så fin som den verkar lågt miltal o manuell låda de flesta andra 850 kostar o då med automat

eller vad tycker ni?

Länk
li
20
lister12
850i 91a manuell
det ser ut att vara ett riktigt bra köp kom bara ihåg att dom är jätte törstiga min ligger på ett snitt på 1,65l/mil å då kör min tjej den oftast, när jag kör drar den 2 l/m
Visa användare
71
M 8
850CSI-93
Det är min brors gamla 850!!
M8: Är/var den så fin som han skriver i annonsen?
Gemini__
Det låga miltalet är det först man reagerar på, kontrollera noga innan köp mao.

//Thomas
Visa användare
71
M 8
850CSI-93
Jag har mailat han om att bilen diskuteras på forumet!
han kan själv svara på evt fråger
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låt Tobbe på NFS i Malmö testa bilen och sen kan man undra, varför skänka bort bilen om den är helt felfri? En felfri 850 manuell är värd minimum 150kkr.

Mvh
Asken
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60
Kul tråd... =)

Bilen i fråga är min gamla älskling..

Bilen har jag sett till salu ett par gånger och vid den tidigare gången som herr Ipsen försökte sälja så skrattade jag/vi gott..

Det stod något i typ med att det var *bevisligen* en av sveriges finaste 850:or.. Aldrig krockad och och helt orörd, stod typ att den gått 12.000 mil i den annonsen och det var typ för 6 månader sedan, begärde då ca 129.000:- om jag minns rätt...

Bilen kan jag säga var i faktiskt väldigt fint skick när jag hade den, inget snack om den saken.. Bilen när jag hade den för typ 5 år sedan så stod milen på ca 21.000 mil...

Tyvärr så slutade min historia med bilen i en krock med 2 st andra bilar och med denna smäll så skadades fronten *mest höger fram* även så fick den skador längs med vänster sida..

Sålde den till en kille som den var och han köpte sedan nya saker och bytte ut och lackade om, även fälgarna renoverade han..

Såg bilen till salu hos en bilhandlare för typ 1 år sedan hos en firma i Lund som heter Bilklippet *tror jag* Då var den inte speciellt fin längre och säljaren snackade om att kylaren behövde bytas osv.. då var priset på den 69.000:-

När jag köpt den så saknades det servicebok på bilen men då priset och skicket var rätt så köpte jag ändå.. Vore kul och se ifall det nu finns servicebok.. *ler*

Lägger upp några bilder på länken nedan så kan ni ju se själva..

Länk

Mvh
Peter

Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60
Glömde nämna att bilen är automat och inte manuell som beskrivet i annonsen ...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Länk

den här är nog betydligt finare...
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Hoppas ägaren läser tråden, jvla skojare

Mvh, Jan.

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Jag tänkte inte köpa bilen var bara kul o se vad ni skulle skriva. Men de är bra när man kan få fram sån här information om bilar såna skojare ska inte få sälja
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Hur är det .. var det inte så att man kunde kolla mätarställningen genom att vrida nyckeln till läge 1 och samtidigt trycka in KM-ställningsknappen eller vrida på den.. då borde ju i så fall minst 210000 km visas eller mer eftersom mätarn visat det tidigare enlligt Alpina B12.

I det läget är det nog inte så kul att vara säljare till den bilen !! även om den är fint renoverad....
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Det torde vara ännu svårare att mörka det faktum att den tydligen är automatväxlad.

Sextrettifemman Länk
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
ja när de visade sig att den också var automat så blev de ju något helt annat då jag gillar manuella bilar bättre hoppas ingen stackare köper den och blir lurad men tyvärr så brukar de ju alltid finnas någon som går o lura. Men ingen på autopower hoppas jag. Men som sagt finns ju alltid dom som går o lura en på mitt jobb köpte en uppspacklad mercedes 280 se 85 för 25 tusen vilket spån men han kallas för dum dum.
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
hej -mixim- den röda tittade jag på i habo i påsk- då snackades det om 70"
min jag ville inte ha den :
1 hårt tick/knack från höger cylinder bank
2 allmänt rapplig inredning
3 orolig gång
så jag provkörde inte ens

tänk vad en polering kan göra

finns vridet behövs ingen turbo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.