AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.131

Min Airbag lampa lyser. Vad kan man göra åt de?

Hej !

Har ganska nyligt skaffat mig en BMW 328i -96 Coupé. Nu råkar det vara så att det drar ihop sig mot besiktningstider och min airbag lampa lyser och har så gjort sen jag köpte den. Den lyser väldigt svagt, men antar att det räcker.

Är stoppat in en M3 inredning av nån föregående ägare och då sa förrra ägaren att det är pga att denna inredningen saknar kablage för airbagen och der tverkar ju stämma eftersom att jag hittat Airbag sensorn under baksätet men inget kopplat i den.

Det är antagligen ett visst motstånd som airbag sensorboxen vill ha, men vilket isåfall? Eller ni kanske har nån vettigare lösning på mitt problem? ser ju gärna att airbagen ska funka vid en eventuell krock också.

mvh Isak

Kör: Saab 9000CC Aero -91 220hk/334nm original
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Bilprovningen bryr sig inte om airbagen. Men det betyder inte att man ska låta bli att laga felet för det :-)

________
Bilblogg:
Länk
ska nog finnas motstånd att köpa på bmw. koppla i ur med batterit i ca 10 min sen på med det igen bara.
Det ska sitta en airbagmatta under dynan på passagerarstolen, som känner av om någon sitter i stolen eller inte. Finns inte en sådan i din nya passagerarstol så bör BMW kunna programmera om styrenheten så att passagerarairbagen alltid är aktiverad.
Det sitter en airbag box under baksätet? Det borde ju vara den. för de tvar inte kopplat nåt till den.

Verkarn på BMW här var på semester så skulle ringa nästa vecka:)

mvh Isak

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.