AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.339

Får inte loss sidoblinkers e46 -99

dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
Som rubriken lyder får inte loss sidoblinkers på min e46:a. Den ena går att skjuta fram en liten bit men sen kan man inte röra den nånting åt nåt håll. Sen på andra sidan kan jag inte ens skjuta fram den den sitter helt fast. Har nämligen köpt klarglas blinkers som jag tänkte sätta på men det var kanske inte så enkelt som man trodde.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
du menar skärmblinkersena?
dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
Ja percis.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Ta i ordentligt så lossnar de nog, inte mycket annat du kan göra för att få bort dem. Kanske går att bryta me ett kreditkort i kanten.
Jag satte en bit silvertejp (mannens bästa vän ;)) över en liten plan skruvmejsel. Denna trycker du med bakifrån och förhoppningsvis lyckas du då blinkersen åkt fram få in mejslen bakom och "bryta" ut sidoblinkersen.
Att den ena sitter fast har jag ingen lösning på, men det borde ju rimligtvis bara vara att trycka framåt så hårt det går...
Lycka till!

MVH Johan
dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
Får J*vlar inte loss skärmblinkersen på höger sida. Får ut den cirka en halv cm men sen så är det helt stopp. Det är precis som hålet är mindre än blinkersen det tar i både under och över blinkersen och vågar inte använda mer våld nu och jag redan gjort för nu när jag vickar på blinkersen så vickar jag på hela plåten också. Vad kan detta vara? På andra sidan lossnade det nästan av sig själv och inget våld behövdes.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.