AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
931

värdering 328 m-paket 96 korrekt?

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej har jag rätt pris vid försäljning 53 tusen?
328 96 med fullt m-paket 16600 mil servicbok och alla andra papper som gör det till en ärlig bil.
klima ,sportstolar halvläder armstöd bra däck på 17" inga kostiga hyss med bilen som skakningar i ratt och slitna bussningar.
utgångspris satt till 53 tusen är det vettigt för en limo med daytona violett bilder under mina bilar på min sida.
synpukter kan behövas står även info där om bilen mer utförligt.
lite rost på bakluckan och några stenskott men inget som drar ner helhetsintrycket.

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
jag tycker själv att jag sett bilar med mer mil utan m-paket som det begärs mer för men kom gärna med synpunkter , har även en annons på börsen som ni kan komentera upplägget på, om något saknas eller inte inlaggd idag 328 violett.

Mpower
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Jag tycker att du ligger helt rätt i pris. Många drömmare som begär över 70000 kr för liknande e36:or får det nog ytterst svårt. Positivt att insp 2 nyligen är gjord och att vattenpumpen är bytt. Det som jag hade föredragit hade varit orig. fälgar och borttagning av takspoilern sen är ju vissa emot importbilar. Som sagt fullservad, m-paket och 2.8l motorn bör inte göra denna e36:a särskilt svårsåld, tror inte att du behöver gå lägre i pris. Lycka till..
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Betan: Fin bil med rätt utrustning/utseende till rätt pris.
Du vill inte byta mot min 525a :)

Länk

Mvh, Jan.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
jag hade faktiskt en 525 innan 95 med m-chassi den var riktigt go på vägen dn med men det lutar åt en mini cooper nu eller en nyare 3 serie.
färgen tillsammans med m-paketet gör den riktigt fin vi får se ifall den blir såld framöver jag kan skriva slutpris sen.

Mpower
Ska inte vara några problem att få begärt pris. Lägg ut den på Blocket om du inte redan har gjort det, det är betydligt bättre respons där. Be även någon att korrläsa din annons.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Henrikk: Blocket ska den ut på framöver har också märkt av mer respons där innan.Ska göra mitt bästa även på stavningen....

Mpower
Din bil verkar riktigt fin, finns det bilder på motorn och på pedalerna?
Hur bra spår har vinterdäcken?
Har den stora färddatorn?

Hur känns leder, stag och bussningar? Inget är bytt väl?

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Agro:Bilen är riktigt fin! Tyvärr inte min längre (snyft) halvdåliga vinterdäck lilla färdatorn bussningar byta och fin i chassit såldes till en vettig kille som kommer vårda den framöver som jag gjort!

annonspris 53k såld för 50k på en dag såldes den och allt handlar om att sätta rätt pris.....såg en sönderstylad 328 som gått 22 000 mil för endast
84 laxar på blocket = ej snabb affär.

Mpower
Jag blir så lessen när jag läser detta hehe, hade tänkt att åka hela vägen från ner till dig o köpa den. Du va ju perfekta säljaren med den perfekta bilen!
Aja bara att leta vidare, det är som du säger folk tar ut sjuka överpriser, undra när dem seriöst kommer sänka för att få den såld..

Undra varför dem håller på så?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Dem vill kanske inte sälja sin bil eller har man noll koll på vad som är rimligt att ta betalt helt enkelt!Saknar bilen kraftigt idag kollar ut genom fönstret och letar efter bilen,trist men nu ska jag se fram emot nästa köp som antingen blir Mini cooper eller nyare 3 serien.

Mpower
betan, ditt exempel innebär inte "snabb affär", snarare ingen affär alls...:)

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
simon_en: så sant!
Såg en touring 96 för över 80k idag det kan ju inte vara jag som sålt för 30 000 under marknadsvärdet iaf...förhoppningsvis.ö

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
införkaffade mig en "mellan bil" nu i söndags Volvo 240 gl vit 88 28 000 mil...vilken skönhet, vit som är inne färgen nu också :-)

Mpower
Hehe trevligt! :D Slitstarkt ;) Hur mkt drar en sån?

Jag har hittat en bil i min närhet som jag ska åka o titta på, alla andra är för utspridda i länet.

Länk

Vad tycks om denna? 97a Import, lite info, lite väl lågt miltal?
BUMP!

Va och kollade på den nämda bilen idag!
Länk

Den var i väldigt fint skick enligt mig och min polare som är bilmek.

Bilen har haft 2ägare + 1 innan som inte ställt på bilen, han kanske ha funkat som en målvakt?
Nuvarande ägaren påstod att han kände honom, och att han hade fått firmabil, nuvarande har haft bilen sen 99-00, det gör mig väldigt positiv, hellre det än 6-7 olika ägare :)

Hur mkt är den värd? 59k vill han ha, det känns som överkant på en importad bil som är 10år gammal.
Vad är lämpligast som slutpris?

Tack för svar!

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Svårt att säga om det är en bra bil på bilden men som det verkar efter att du synat bilen är det nog inga problem.
Däcken ska vara bra annars pruta det är ju 5000 kr annars tex. Mycket positivt att ägaren haft den i 6 år då borde den vara servad korrekt, det bästa är väll kvitto på allt som är gjort i hans ägo.
Fanns service bok?
Om du ska vara riktigt säker åk och gör ett garanti utdrag på Bmw om den är körd 3000 mil om året dem första åren i tyskland så är det säkert något bytt på garantin.
Lycka till med en fin bil saknar min kraftigt det blir ju inte lättare av att man sitter i en 240 Hahaha vilken bil gnirka bra när backen ska i.....
Som referens så sålde jag min för 50 tusen det kan du alltid ta upp tryck lite på skatten,besiktning m.m om det är på gång.

Mpower
Serviceboken fanns med och den var ifylld, dock idiot som jag var kom jag inte ihåg namnet på verkstaden..

Jag funderar på om jag kan få ut en utrustningslista på bilen från BMW via chassinummret och om det kostar något?

Bilen hade ju m-paketet men han visste inte om det bara gällde den yttre och inre stylingen eller om det gällde chassit och dämparna mm. Den hade iaf gälarna som gick till framhjulen.

Ska det på vara ett M emble på dörrtröskeln till föraren? För det va det inte iaf..

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
agro : Nej jag hade inget M-märke på trösklen.Jag kan tänka mig att även chassit är med på bilen var det svart innertak?Reg nr borde fungera bra för garanti utdrag kostar några hundra men är värt det!

Mpower
Bilen hade mörkt innertak, kan inte säga att det va 100% svart hehe
Ska ringa bmw om några minuter och se om jag kan få nån lista med utrustningen mm hoppas verkligen det är kostnadsfritt :)

Baksätet var fläckigt mm och smutsigt, han hade inte städat den osv, vet inte om jag kan pruta på det.
Får helt enkelt säga att bilen inte är värd mer än ca 50K utan sommardäck mm.
Den hade mindre ytliga fel i lacken/plåten.
I fronten så hade det kommit några stenskott som en verkstad hade laggt klarlack på. Jag trodde dem lagade sånt?

Vad finns det mer jag kan pruta på tro?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.