|
|
|
|---|---|
|
har sökt runt på forumet men har inte hittat något svar på detta... vad är det som skrammlar från takluckorna på e34 touring? går det att spänna upp? eller är det helt enkelt utslitet så det är glapp i skenorna?? eller är det så att det är vajrarna som skrammlar??? tacksam för svar. | |
|
Om det är så att det knarrar när du öppnar eller stänger luckan så är det virena. Det är en spiralvire(2st) som kuggar inte med kugghjulen på motor o hoppar över. Lite fett skulle göra susen för det är inte lätt att byta ut dom. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| det är när luckorna är stängda som dom skramlar, om jag öppnar lite på den främre lite så blir det tyst. | |
|
Har samma problem. Har testat att ta bort innertaket på båda luckorna och klistra ljuddämpning både på innertak och plåtluckkorna för att få dem lite dödare men det märks endast liten skillnad. Fortfarande det där wobblande basljudet när man kör snabbt över gupp... Verkar som att de styva upp lite när man öppnar dem. Dessutom "försvinner" ju en del ljud ut från kupen när man öppnar.. Vill också gärna ha en lösning på detta standardproblem som verkar finnas på alla touring! Jakob |
|
|
ingen som har löst det här problemet?? |
|
|
Tydligen inte. Och ingen vill erkänna att deras e34 skramlar:-) Jakob |
|
|
Hmmm.. Har samma på min men jag har märkt att det försvinenr om man trycker upp lite på den främre luckan. |
|
|
finnns det möjlighet att spänna vajrarna? det fungerar ju inte att köra omkring med lätt tiltade luckor... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.