AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.099

Spolarvätskebehållaren, hål i? E46

tj
22
tjofflan
328i -99
Varje gång som bilen kallstartas och jag backar ut så ser jag att det rinner vätska nedanför spoilern, och det luktar spolarvätska. Låter ju helt konstigt att en behållare till vätskan skulle va hål i, någon som vet om det kan vara hål någon annanstans. Någon som haft felet tidigare?
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Har varit ett 10-tal som ringt till jobbet under ett par års tid och frågat efter spolarbehållare till E46 så det verkar vara ett hyfsat vanligt fel. Vi har dock inte haft inne nån E46:a ännu (jobbar på bildemontering) så vi har inte kunnat sälja någon...
Antingen om den är sönder eller om den kanske läcker vid pumpen/pumparna? Någon slang som är sönder?
Kidde

Äger Saab för tillfället.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det är inte från kopplingen till strålkastarspolningen det läcker?
Har fått för mig att det inte är helt ovanligt på E46?

Mvh
Patrik - handlar ibland hos Kidde :)

___
Touringklubben: Länk
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Har samma fel på min e46a. Har köpt en ny pump på bmw som jag ska byta hoppas det löser problemet. Kan återkomma när jag bytt.

MVH
Oscar
tj
22
tjofflan
328i -99
det vore väldigt snällt, men de verkar ju vara ett väldigt konstigt fel enligt mig i alla fall...
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
för mig så var det "arm" grejjen som kommer ut vid strålkastarspolningen som hade gått sönder.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
glömde säga att.. på bmw sa det att sönderspruckan spolarbehållare va mycket vanligt på e46
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Felet på min e46 var att den gammla pumpen läckte och därifrån sipra det ut vatten. Bytte pumpen igår och nu är det tätt igen :). Pumpen kostade 300 på BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.