AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
592

konstigt ljud från basarna

La
76
Lat
M3 e36 -93
Hej!!

Någon som har nån anning om varför jag får störnings ljud från basen tex när jag sätter i en skiva så hör man när skivan håller på laddas eller om jag har på lägsta volym så hör man störningar. det blev så här när jag skulle koppla in dom här runda ljusringarna som jag har runt basarna på baksidan av baslådan så finns det typ ingång till ljusen där det står 12v input då tog jag en vanlig högtalar kabel o satte dit den där och 12v på steget (inte smart) tror inte nått kan vara pajj eftersom dom spelar lika bra som dom gjorde innan men under 3 eller 0 i volym så hör man störningar
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ta strömmen ifrån ngn annan källa istället för ifrån slutsteget och prova , troligen är det tändelektroniken till neonbelysningen som släpper ifrån sig störningar.
La
76
Lat
M3 e36 -93
Hewi liksom ljusen kan inte störa ljudet eftersom dom är inte ens inkopplade eller har nånting med basarna att göra.liksom det blev så efter jag drog ut kabeln från ljusen och 12v på steget som det blev så man hörde ett jätte högt ljud ur basarna när jag drog ut det från o med den dagen så hör jag störningar nu det låter när jag byter låt tex jag tror att signaljorden är bränd men hör man då störningar på dom andra högtalarna i bilen om den är bränd? hör bara ur basarna om jag sätter på radio då är det vanligt.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
"det blev så här när jag skulle koppla in dom här runda ljusringarna som jag har runt basarna " Jag tolkade det som att du gjorde som du skrev.Klart ljusen kan störa om dom har samma ström matning men om du nu inte har kopplar in dom så beror det väl på ngt annat. Varför drog du ut strömmen ifrån slutsteget? Det låter som om du gjorde det med batteriet inkopplat så då tror jag du lyckades fixa ngn kortis eller liknande så troligen är steget eller basarna förstörda , prova med ett annat steg.
La
76
Lat
M3 e36 -93
Nej jag drog inte strömen ur basarna jag drog ut strömen ur ljusen för att dom funkade ändå inte så som jag hade kopplat såå jag drog ut kabeln som jag kopplade in till ljusen från 12v på steget då jag satte den bara löst så där men direkt när jag drog ut kabeln så lät det högt ur basarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.