AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.230

Tips ang import av en 745ia från Tyskland ! Max budget 350 000:-

Skall man prioretera senare årsmodell före mindre mil eller skall jag gå på skick ???
Hur är det med elektroniken på tidiga årsmodeller ??? samt är färddtorn/navin komplecerad o strulig vid tidig årsmodell fram till ???
M.V.H
Christian

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Frågan är om det är värt besväret att importera. Du har ca 30-35 vagnar stående hos Svenska handlare i prisspannet 245.000-350.000 med 6.000-14.000 mil på mätaren.De flesta med rätt rejäl utrustningsnivå.

Visst utbytet är oändligt mycket större i Tyskland men prutmånen i Sverige torde vara hyfsad då E65:orna är lite av hyllvärmare som det ser ut i dag.
Och de billigaste vagnarna i Tyskland går ju oftast bort pga brist på seriositet mm.

Skulle jag köpa är det nog så att jag skulle skippa första årsmodellen, brukar vara rätt klok oavsett model. Å andra sidan bör det mesta vara fixat av tidigare ägare.
Elektroniken/färddator/navi är väl lika komplicerad och strulig eller okomplicerad och fungerande på de flesta av de tidigare årsmodellerna då du hamnar inom år 02-04 för din budget.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag har en polare som har en sen -02 svartmetallic som gått 8000 mil,
svensksåld med allt tom ac i stolarna och givetvis fullservad.
Han skall gå ut med 300 000, men som någon sa så är de något av hyllvärmare.
Du skall nog inte behöva åka till Tyskland för att uppfylla de kriterierna som du ställer.

Hur var det här då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.