AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.387

Polis jagade misstänkt i två timmar

Då var det dags igen....en Bmw som jagades av Polisen.

MISSTÄNKT FÖR MORDFÖRSÖK Jagades i vild biljakt i två timmar.

Polis jagade misstänkt i två timmar
Körde över två spikmattor - slängde ut kniv

En man misstänkt för mordförsök jagades av polisen i Skåne i två timmar innan han kunde gripas.
I biljakten körde 25-åringen över två spikmattor innan han greps i Vånga utanför Kristianstad.
Polisen i Skåne uppger att de i två timmar under tisdagskvällen jagade en 25-årig man misstänkt för mordförsök.
- Vid 20-tiden fick vi slutligen stopp på honom. Då hade han kört över två spikmattor, säger vakthavande befäl vid polisen i Skåne.
Mannen greps i Vånga utanför Kristianstad.
Under jakten slängde han ut en kniv ur bilen. Ytterligare två personer som färdats tillsammans med mannen uppges ha gripits på en gård vid Gualöv, skriver Kristiandstadsbladets nätupplaga

Länk

Källa:Aftonbladet
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Länk

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
två timmar, det var länge. jag menar, bara en sån enkel sak som om man blir pissnödig? På två timmar är ju risken överhängande....

Ball bild förresten.

Mvh Johan
"Då var det dags igen...."
För vad?

Står väl inget speciellt om BMW i artikeln/arna?! Fotot, som för övrigt var ganska häftigt, är ju taget under jakten. Kunde lika gärna ha varit en gammal Volvo 240 (även om det kanske varit svårt att få upp den i 180 km/h)

Å ska vi vara petiga så var det väl den misstänkta gärningsmannen som jagades... :-)

(Kunde inte låta bli)
Bones:

Med tanke på att alla bilder är tagna ihop med en E34 så antar jag att det var den bilen som jagades.

Du missa nog hans poäng, finns inget som antyder på "usch det är en hemsk bmw föraren som är ute och leker igen". Flyktbilen råkade bara vara en BMW och kunde likabra varit en Volvo...
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Får lite Burt Reynolds vibbar av den där bilden..
(Nu blåser vi snuten) Skillnaden mot 70-talsversionen i 2007 års upplaga är
att Pontiacen blir utbytt mot en E34 med fläskiga fälgar...

Fast "Burtan" gjorde sig bara skyldig till hastighetsöverträdelser och
lite spritsmuggling.

Cool bild, hamnar nog på väggen i A0 format hos trafikgruppens fikarum.

/L
Starre : misstolkade ditt inlägg!
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Länk

Kan det ha varit den jag körde om på E6:an påväg hem från mantorp i lördags? =)
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
tråkigt nog så ser den gula ut o vara en m3... hoppas innerligt att det var m-optik på en normalare e36..

Mvh:Jani
(Team FF Survival)
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Det står alltid BMW om det är en BMW och bil ifall den råkar vara av annat märke.

Men som ni kanske vet så kör allla bankrånare, tjuvar och andra gansters/galningar runt med BMW, he he...
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Kan dom inte börja misshandla några Volvo eller SAAB?
O andra sidan... Jag skulle oxå ta en BMW om jag hade en liknande behöv. :)

BMW - Beroende Med Wilja!
100 mil... Fast det var ju ett tag sen.
Länk

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Och här var det en hel massa misstänkta - som jagades i sex timmar på E18 mitt i stan:

Länk

VILKA vill nu fälla ut blinkersen och säga : JAG var där ....och jag körde i hela
XXX km i timmen !?!?

Undras förresten, hur många spänn dom tog in - på de timmarna?????

;-)

F
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Det verkar gå snabba rykten när dem är ute efter oss Västeråsare.
Jag fick varning om dem och när jag kommer tilld en sträcka dem stog på så körda alla ca 68km/h.
Dem sitter på den gång/cykelbro som syns på bilden Fenn länkade till, dem står till höger på bron bland träden (där dem sitter med bord och grönt parrasoll) sedan står mc-polisen på påfarten till vänster och kör ifatt och vinkar in fartsyndarna.

Det är ju enkelt att "fixa" säkerheten på dem dåliga vägen med att sänka farterna istället för rätta till problemet på riktigt. Påfarterna är är korta och tätt inpå varandra. Förstår att många som bara passerar genom västerås missar skyltarna och åker dit på det.
En del annonseras Länk

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
När man kommer från S-holmshållet är doseringen lite dålig vid Skallbergsmotet, dessutom är det många som missar skylten om väjningsplikt på påfarten före Emausmotet, så jag förstår att man valt att sänka hastigheten. Det är ju dyrare att lösa problemen.
Jag har själv kört förbi MC-poliser som sitter och väntar på syndare vid Skallbergsmotet. Tur att de har tid att skydda oss mot oss själva.

Mvh
Mikael
Apropå dåliga/farliga motorvägspåfarter (farligare än de i V-ås) så har jag påpekat flera sådana till VV. Vad gör dom? Inkentinken. Dom kunde ju som minimum sätta upp varningstavlor i början av påfarterna, så att trafikanterna vet att akta sig! Och då pratar jag om påfarter från 60-talet....anpassade och då fungerande för - just det - vänstertrafik!

Och att en del kör lite för fort genom v-ås är sant, men det är knappast ett stort problem. Kanske läge att radda upp sig på ett antal cykelbroar en bit ifrån när det är razzia på G, med texten HerrBlåSerDigIdag!!!! Dvs se till att det blir sin i herrBlås kaffekassa!!!!
;-)

F
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.