AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.387

Blockets begagnatförsäkring?

Sida 1 av 2
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Jag ska i veckan inhandla en bmw

Hur som helst väljer jag att inte göra m-test då bilen har god kondition, har talat med tidigare ägare, har en vän jag litar på som har tittat igenom den. Men bilen har trots allt gått 12000 mil.

Frågan är, tillför blockets begagnatförsäkring ett verkligt skydd eller är det en massförsäkring för "dumme svensson" som egentligen inte täcker något?

LÄNK: Länk

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det finns förklaring vad som ingår på Blocket.se.
Tycker själv att den är väldigt bra eftersom den täcker samma sak som en beg.garanti från bilhandlare men att det är 1.000:- i självrisk vid varje utnyttjandetillfälle.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är ju "strålande" för oss IF kunder när mätarskruvade nyimporter säljs med Blockets begagnad försäkring :) vem får betala för dom reperationerna ??
Länk

///MVH Hasso
Länk
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Är det ingen som har används sig av den försäkringen än ??? Skulle vara kul och veta om det verkligen fungerar !

Ezi Pezi
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag har sålt 3 st bilar med blocketförsäkring men jag kommer aldrig få veta om det funkar eller inte ;)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Hasso: Är denna 330 mätarskruvad? Visst är den billig för det miltalet så jag skulle inte vara förvånad men antar att du har kollat upp den.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Titta hur fronten/huven ser ut, samt inredningen på de högupplösta bilderna, det räcker gott.(mer stenskott o blästring än min 17.000 milade 540.
Har den bilen rullat 5000 mil har den gjort det i ett grustag.
Dessutom "företagsutrustad" och en sådan bil är DYR i Tyskland om den skulle rullat 5000 mil står den i hallen hos BMW. den bil ger bra förtjänst och fortfarande attraktiv för den tyska köparen vilket inte en 12-13.000 milare är utan dessa hamnar hamnar normalt utanför auktoriserade bilfirmor.
3-4 år med det miltalet så byts leasing/företagsbilarna in.
Dessutom hänvisning till milintyg från BMW :) vilket är standardfras för en mätarskruvad bil till salu på blocket. Jag satsar gärna en 500 på ett service/garantiutdrag om nån håller emot.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Här är ytterligare ett typexempel inklusive "målvaktsregistrering".
Länk

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

"Här är ytterligare ett typexempel inklusive "målvaktsregistrering".
[LÄNK]"

Bluffgubben avslutar med "endast seriösa..."

Fasen vad det är tråkigt med alla dessa mätarskruvade bilar.
Gisses, för en motsvarande 530iM Touring med 12000 verifierade mil begärs det åtminstone 17-18 000£ för i Tyskland. Räknar man sedan in importkostnader samt besväret att importera kan man ju undra vilken välgörenhetsorganisation han representerar :-)
funderar också lite på den försäkringen. ska köpa m3 e46 o då skulle det ju vara skönt att ha någon motor garanti. Man borde ju kunna byta ägare när man ställer av och på bilen på höst/vår och på så sätt alltid ha motor garanti över sommaren ?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Taleryd: har du svensk såld bil får du maskinskdegaranti i försäkringen upp till 10 000 mil eller 8 år.
Importerade bilar har ingen motor garanti, blockets försäkring täcker inte det heller.

Mpower
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
betan:

Länsförsäkringar har "maskinskada" även på "importbilar" dock med en något högre självrisk har jag för mig.

Mvh Jimmy
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jemej :Det stämmer 5000 kr extra i sjr...dem flesta bolag har inte det har inte kollat alla länsbolag men kronoberg hade det vilket är bra!

Mpower
har kollat o jag får billigast försäkring med vesta.. tror de också kör med upp till 10 000mil men vet ej hur det är med import.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
kolla vilkoren på hemsidan jag har för mig att dem inte har det!

Mpower
läste igenom blockets vilkor o där står tydligt att det gäller alla bilar med svenskt reg nr, alltså kan det inte spela någon roll om den är importerad eller inte.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
läs #gäller ej direkt importerade bilar förutom fabriksnya....osv#står i liten text.

Mpower
Hej,

Jag tror ni delvis pratar förbi varandra. Det är två försäkringar som ingår i Blockets erbjudande. Dels Begförsäkringen för fel som uppstår efter ägarbytet och dels en vanlig bilförsäkring som köparen får prova på under en period om denne vill. Den vanliga bilförsäkringen har en begränsning för importerade bilar avseende just maskinskada men Begförsäkringen gäller oavsett bilens ursprung bara den har svenskt regnummer.

Jag har precis annonserat en BMW 318d Touring och köpt till Begförsäkringen. Om jag var köpare hade jag tveklöst värderat en bil högre om en sån här Begförsäkring följde med. Det är ju svårt att komma någon vart med anspråk mot en privatperson om något händer efter bilköp. Nu finns helt andra möjligheter att slippa stå för ev. problem själv och därmed också större trygghet. Förutsatt att villkoren inte bara är luft vill säga.

Återstår att se om även min bil blir mer intressant med Begförsäkringen!

Mvh

Erik, Skälby
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Vad kostar en sådan "beg försäkring"? Borde väl vara ett rörligt pris beroende på bilens värde osv.?

Mvh/ Niclas
Hasso: Här är ytterligare ett typexempel inklusive __"målvaktsregistrering"__

Vad innebär det? Och hur tar man reda på det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.