AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.834

Hjälp! Larmet går ej att stänga av!

mole
Hjälp!!!!
Mitt alarm bara tjuter och tjuter!

Följande har hänt:
Tog ut batteriet ur bilen för att min baslåda hade dödat det (baslådan tog tjuvström). Kan nämna att jag har haft battriet ur bilen innan men inte fått detta problem.
Låste bilen med nyckel ELLER manuellt (tog ned knopparna för hand och stängde dörrarna), kommer inte riktigt ihåg vilket.

Nu till det roliga......
Gick ned för att stoppa tillbaka det nyladdade batteriet (som är 1 månad gammalt) och gissa vad?, jag kommer inte in i bilen, panik!

Kommer på att Autopower finns och gör en snabb sökning i forumet och ser tipset om hur man kommer in i en död BMW genom att hålla upp handtaget och vrida på nyckeln.
Väl inne i bilen börjar nästa problem.
Såfort kabelskorna kommer på plats så tjuter biljävlen och blinkersarna börjar att blinka! argh min älskade bil.
Kan inte stänga av alarmet med knappen på nyckeln eller genom att stänga dörrarna med nyckeln i låset. Verkar som om fjärrkontrollen har slutat att fungera.

Den bara tjuter och tjuter och grannarna börjar bli irriterade. Det går bara att döda alarmet genom att lossa en kabelsko från batteriet.
Jag t.o.m klippte kablarna till signalhornen för att få tyst på eländet men gissa vad?! den har ett horn till nånstanns i motorrummet som jag ej kommer åt.

Jag tror det har att göra med hur bilen låstes EFTER det att jag lämnat bilen utan batteri, alltså att bilen kommer ihåg vilket läge låsen var i.
Är jag ute och fiskar?
Jag har ingen immobilizer och larmet är original

Vad ska jag göra? Har lånat min mors bil för att kunna komma till arbetet.
Funderar på att låta en BMW verkstadsbil komma till mig men jag tror det blir dyrt.

MVH mole
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Har du testat att låsa och sedan låsa upp igen manuellt med nyckel?
Hade samma problem med min E34, och det fungerade galant!
mole
Fungerar inte
Jag blir galen
Dom på BMW sa att jag skulle sätta nyckiln i tändningsläge o ha den där i 10 min. Fungerade inte.
Hittade alarm hornet o drog ut kontakten innan mina grannar han komma ut o slå ihjäl mig
BMW har inga servicebilar som dom skickar ut påstår dom
Fyfan vilken soppa
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

I Stockholm finns en del fristående larmfirmor som är dukiga på BMW. Jag tänker på Installationsproffsen på Ynglingagatan till exempel.

Mitt förslag är att Du sätter in en post och efterlyser en sådan firma där Du bor. De kanske kan tänka sig att komma ut till bilen för en lite mindre ersättning än BMW.

Carl
mole
Jag bor i Malmö
Jag tar ledigt från jobb imorrn och börjar leta efter verkstäder
Det är ju pinsamt att jag inte kan stänga av alarmet.

Är det någon som vet ifall alarmet vet om att hornet är ur funktion pga att jag drog ut kontakten?
Bilen vägrar att starta, inget händer när jag vrider om nyckeln. Bara värmesystemet verkar fungera och innerbelysningen.
mole
Hittad detta, verkar vara samma fel som jag har
Problemet är att jag inte förstår tyska så bra
Nån som är duktig på tyska?
mole
Länk

Glömde länken
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Du kan ju alltid ringa bärgare och be dem ta bilen till BMW:s verkstad. Antagligen inte dyrare än om BMW skulle ha kunnat skicka ut en servicebil. Och hem kan du ju antagligen köra själv.

Wilhelm Svenselius
mole
Satte i nyckeln i läge 1 i 15 min
Det deaktiverade larmet
Nu kan jag inte starta den :(
Färddatorn visar PPPP
Jag blir galen...........
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
mole: jag hade liknande problem fast jag kom ej in i bilen..till sist gick det..hade dock bara någon form av startspärr på min 520-88.

Dock så när den var helt strömlös ett tag ca 1 natt.. så funkade det sedan.
Har du provat att ta ut batteriet igen?

Surt det där !

Beemoholist javisst!
mole
Alles gut igen!

Vid närmre inspektion såg jag att säkringen till OBC var kass, man såg det knappt

Efter byte av säkring och ny initsiering av nyckel så är allt klart igen

Fan vad skönt!
Tack för alla svar
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
nice :) !

Beemoholist javisst!
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Hej!
Jag har fått exakt samma problem! vilken säkring var det du bytade??? Hittar inga som verkar trasiga.

Jag har lyckats deaktivera larmet likadant som du gjort men den startar inte. Kan kirra på startmotorn tills batteriet dör men innget händer?
Ville få nya nycklar tilverkade av BMW i Malmö men de poängterade mycket SURT och NOGA att de kostar 1600:- styck och ska betalas i FÖRSKOTT.... Jaha? bara för man är arbetsklädd så har man inga pengar eller?? Gick därifrån utan någon beställning. Jag vill inte bli bemött på sånt sätt!
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det är BMW´s rutiner vid nyckelbeställning att det är förskottsbetalning, det är rätt naturligt tycker jag.

Så arbetskläder eller ej, du hade fått samma besked oavsett klädesel.

Mvh/ Niclas
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Jo, det är inte förskottsbetalningen jag var negativ emot utan den förnedrande attityden.
Givetvis förstår jag att de inte kan beställa/tillverka nycklar till folk inte kan /vill hämta senare för de inte vill betala 1600:- men MÅSTE man vara nedlåtande till kunder??

Vid tillfället när jag stod där hade jag 5000 cash i fickan enbart avsedda till att lösa nyckelproblem men attityden jag blev bemött med sa mig att de inte såg mig som en kund värd att lägga tid på.
När sen slipsnissar får ett annat bemötande OCH går före i kön, varför ska då jag truga om att få spendera mina pengar där??

Skit samma, frågan var egentligen var säkringen fanns som kunde vara boven i dramat dvs lösningen på hela problemet?
tornet
"meckotreck"

Fan... jag blir så förbannad, jag blev också bemött lika illa som du sist jag var på förenade bil i Malmö, när jag tänker efter - samma attityd gången innan det med!

Hoppas du fått rätt på ditt larm nu, annars kan jag rekommendera Lundalarm ( i Lund :) )

Har precis varit där och fått mitt gamla DEFA-larm fixat. Bra kille som kan sina grejer!
mole
DEt var säkringen till färddatorn
Jag hadde PPPP i färdatorn hela tiden när det strulade
färddatorn har 2 st säkringar
mole
säkringen fins i motorrummet kommer ej ihåg nummret men det står på locket
BMW Malmös attityd suger verkligen
Dom var jävligt nedlåtande, kändes som om dom inte var intresserade att hjälpa
En kille därifrån skulle ringa upp mig men det blev naturligtvis inte av
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
jag har mätat alla säkringar jag har på bilen men alla är hela... *suck*
då var inte mitt fel lika enkelt, tyvärr.
Eftersom det kostar 1600 att skaffa ny nyckel är det väl det som gäller. Skulle bara velat testa med att initiera med någon annans nyckel först så man vet till hundra att det funkar. Ingen som har en gammal nyckel liggandes? verkar omöjligt att hitta nån på skroten!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.