|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Om man skulle vilja få lite mer klös i motorn, vart vänder man sig? Finns det nån erkänt duktig kille som vet vad han sysslar med och helst har flödesbänk/rullande landsväg? Helst i Skåne, men det spelar egentligen ingen roll bara han är riktigt duktig och framförallt har servicekänsla för såväl bilen som mot ägaren. Begär jag för mycket? =) Har hittat en sån kille, men han skruvar endast i motorcyklar - nu vill jag gärna hitta en sån här kille till mina bilar. Tacksam för svar! |
|
Om du söker på ESS (tor jag det var) på forumet lär du få träffar. Mvh Mikael |
|
| Alutech i gävle | |
![]() 712 E38 750iL -00
Det var väldigt klena svar, inget att gå på med andra ord. Detta verkar visst vara en omöjlighet att hitta en kunnig kille.... |
| TS Motor i Åstorp (Skåne) har bänk och Unichip fast du kanske hoppas på någe med mer sting i än en mappning för några 10-tal hästar :-) | |
|
G-power i Tyskland kan möjligtvis ha något att erbjuda. Claudia Martin är en mycket trevlig kvinna som jobbar där! Allt går perfekt med överföring av pengar och frakt. Men nu när det gäller trimming lär du kanske åka ner isåntfall? Fast g-power är ganska dyrt dock :( Men rekomenderar ESS i Norge till 100%. Seriösa trimbyggen och de monterar trimmet gratis om du handlar trims satsen av dom: 1996-1997 740i VT1 7PSI Supercharger System -407HP (7PSI) -CNC aluminum crank pulley. -Fully automatic belt tensioning. -8 larger Bosch injectors. -New ESS ECU software w/removed top speed governor and 6650RPM limit. -Bosch Mass AirFlow sensor calibration unit. -Vortech V2SQ (Super Quiet) Supercharger unit -Supercharger oil pressure system for oil supply to the supercharger unit (100% bolt-on) -Supercharger oil return system (100% bolt-on, no oil pan modifications required) -CNC machined, hard anodized 20mm certal-aluminum main bracket for extreme rigidity. -CNC hard anodized support/ABS control unit brackets and hardware. -ESS bumper mounted CAI w/K&N high flow air filter. -Casted intake assembly with ultra strength silicone sleeve connections and stainless steel hose clamps. -Mandrel bent discharge assembly made from 304 quality stainless steel and finished in black powder coat. -Detailed step-by-step installation instructions, fully illustrated. -Heavy Duty drive belt system. -Oil breather assembly designed for boost. -CNC machined, anodized fan spacer. -2yr./unlimited mileage warranty. -100% Maintenance free operation. -100% Bolt-on installation. Part number: 108-57 Boost pressure: 7 PSI Horsepower: 407 DIN (Stock 282/286) Torque: 572 NM (Stock 420) 0 - 60: Man : 4,9 sec, Aut : 5,3 sec Installation time : 14-16 hours |
|
|
Priset är USD 6400/EUR 4865 OBS exkl "export moms" för detta kit |
|
![]() 712 E38 750iL -00
TSmotorsport i Åstorp vet inget och kan inget. Jag har aldrig fått en endaste bra referens från dem och det säger en hel del. Vem som helst kan sätta i ett chip och köra upp bilen i bänken för att dra fullt. Ingen firma kan endast ha nöjda kunder men har en firma över 25 kunder som alla säger att firman suger kan det inte vara en bra sådan. Pratar man sen med killarna på firman märker man kvickt att de inget vet. Helst av allt skulle jag vilja hitta en svensk firma som man kan tala med personligen. Jag talar tyska men sen när det kommer till tekniska termer så blir det mycket lätt misförstånd. Jag visste inte att detta skulle visa sig vara en mindre omöjlighet att hitta en duktig trimmare, konstigt egentligen. Var trimmar alla andra sina bilar man läser om överallt? |
| Lennart Khöler har jobbat med v8or och han slipar egna kammar m.m så han kan nog hjälpa dig. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.