|
|
|
|---|---|
|
Hej... Jag e rätt ny på detta forumet.. faktiskt mitt förta inlägg ^^. Efter sommaren ska jag försöka skaffa mig en bil hade jag tänkt.. Jag har nu den senaste tiden varit inne på antingen en BMW 325 el. 320 E36. Men nu de senaste dagarna har jag även kollat lite på 5-Serien.. särskilt 530 E34. Jag vill gärna ha lite kräm i bilen men ändå inte behöva betala för mycket i försäkring. 325:an kostar ju en del att försäkra med an 530:n kostar betydligt mycket mindre, dessutom är %-serierna ofta billigare at köpa (vad jag har sett)... Jag undrar om det e värt att köpa en 530 istället, och om det blir billigare i längden.. Drar den mycket bensin? Den e ju rätt stor i övrigt. Tacksam för svar =) | |
| 325 är ju bra mer snålare en 530.sen känns e34 väldigt gammalt gemförelse med e36.men bägge är helt underbara på sina sätt.320 helt uteslutet för min del. välkommen till forumet... | |
| Hmm.. ok. Tack =) Det e ju det att 325:an är så jädra dyr försäkring på. (Jag har kollat på www.modernaforsakringar.se). Annars om man inte går efter hur gammal den känns, är det smartare att satsa på en 525 i så fall? Eller är det 325 som gäller ^^ ? Reservdelar och sånt.. är det någon skillnad i priser mellan e36 och e34 då? | |
| ja 525 är billigare fösäkra.i stort samma priser ang reservdelar.kolla upp med vesta vad det kostar o försäkra där.satsa gärna på en 95-96årsm.du kan läsa lite mer om det här på power på begagnatguiden... | |
|
Skulle jag vara i din sits så skulle jag titta närmare på 328 alt 323 e36. 328 är billigare än 325 i försäkring sen är 323an underskattad då den går lika bra som vilken 325a som helst. I drift är det liten marginell skillnad gällande förbrukning mellan 323 och 328. Mitt tips , Kolla på en 328 och provkör sen är du Fast i Träsket. Välkommen BMW FOR LIFE |
|
| Va? Hur kan 328 vara billigare än 325 i försäkring?.. Det är den inte där jag har kollat. Men sen är det ju det att 328 kostar ju lite om man ska ha en hyffsat fin -95/-96 :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.